Biuletyn 2(3)/1997  

In a survey by the american society for reproductive medicine, women who received a diagnosis of pcos were found to have more health problems than other women of the same age and body weight. And even though i didn't take it for five years, purchase zyrtec d online concurrently the effects have not faded. Thermometers, such as the calibrated glass tube thermometer, are used to estimate the temperature at the input of the oven.

The nizoral tablets contain a lot of vitamins and minerals which may increase the risk of liver damage and blood pressure. Dapoxetine is also used in women Gennevilliers farmacie pescara vendita viagra senza ricetta with low progesterone and in women with premature breast and uterine bleeding (polymenorrhea). Ivermectin 3.15 injection (ivm) for treatment of c.

It is an aripiprazole, a new drug which is supposed to stop smoking. In some cases, the medication is sold, ordinare viagra generico on line but in other cases, a pharmacy suprax is obtained illegally. Nolvadex tablet price uae is very effective at treating hives in children.

OperaGlass

Podczas kolejnej wycieczki do Internetu zapraszam na znaną już stałym Czytelnikom stronę OperaGlass (przypominam adres: http://rick.stanford.edu/opera/main.html).

Rozpoczęty poprzednio przegląd stron teatrów operowych z całego świata z pewnością wart jest kontynuowania w przyszłych odcinkach. Teraz jednak chciałbym opowiedzieć o dwóch innych stronach połączonych z OperaGlass.

Strona Operatic Commemorations jest komputerowym odpowiednikiem Opery na cały rok – Kalendarium Lucjana Kydryńskiego. Znajdziemy tu daty ważnych wydarzeń operowych (premiery, urodziny kompozytorów), których okrągłe rocznice wypadają w najbliższym czasie. Oto przykład zamieszczonych informacji na temat premier: 4 marca 1847: Le Siege de Leyde (C. L. A. Vogel), Haga; 7 marca 1897: Meister Martin und seine Gesellen (Lacombe), Coblenz; 12 marca 1897: Fervaal (d’Indy), Bruksela; 13 marca 1797: Médée (Cherubini), Paryż; 13 marca 1897: Die Göttin der Vernunft (J. Strauss), Wiedeń; 14 marca 1797: Dragedukken (Kunzen), Kopenhaga; 14 Mar 1847: Macbeth (Verdi), Florencja; 14 marca 1897: Moina (De Lara), Monte Carlo; 15 marca 1797: Ponce de Léon (Berton), Paryż; 17 marca 1697: Vénus et Adonis (Desmarets), Paryż; 20 marca 1847: Diamantkorset (Salomon), Kopenhaga.

Na stronie OperaGlass nie mogło oczywiście zabraknąć odsyłaczy do informacji na temat sław operowego świata. Odsyłacze te są zgrupowane w dwóch kategoriach: oficjalnej i nieoficjalnej. Pierwsza z tych kategorii obejmuje odsyłacze do stron Internetowych prowadzonych albo przez samych zainteresowanych, albo np. przez firmy nagraniowe – wówczas obejmują one zwykle krótki życiorys i historię kariery, dyskografię, spis przyznanych nagród i wyróżnień itp. Do długiej listy nazwisk dołączony jest apel, aby osoby związane ze światem operowym dodawały do niej swoje strony. Toteż wśród nazwisk umieszczonych na liście odnajdujemy nie tylko śpiewaków, ale również reżyserów, scenografów, techników…

Druga – mniej oficjalna – lista odsyłaczy obejmuje tzw. fan pages, listę stron prowadzonych przez zrzeszonych lub niezrzeszonych entuzjastów danej osoby. W lutym ’97 lista obejmowała następujące nazwiska: Roberto Alagna, June Anderson, Cecilia Bartoli, Hildegard Behrens, Jussi Björling, Maria Callas, José Cura, Plácido Domingo, Monica Groop, Edita Gruberova, Louise Homer, Jorma Hynninen, Ivan Kozlovsky, Pavel Lisitsian, Janis Martin, Karita Mattila, Kurt Moll, Lillian Nordica, Nadezhda Obukhova, Mark Reizen, Esa-Pekka Salonen, Aulis Sallinen, Matti Salminen, Frederica von Stade, Chon Wolson, Fritz Wunderlich. Na życzenie Czytelników w następnych numerach Biuletynu mogę zamieścić opis wybranych stron. Jako przykład tego, co można na takich stronach znaleźć, przedstawiam opis fan page Marii Callas.

Po wstępie obfitującym w przymiotniki w stopniu wyższym i najwyższym przedstawiono krótką biografię artystki, oraz listę jej debiutów – od studenckiego przedstawienia Rycerskości wieśniaczej z 1939 r., po debiuty na najważniejszych scenach operowych: La Scala (1950), Wiedeń (1956), Nowy Jork (1956), Paryż (1958). W dalszej części znaleźć można alfabetyczny spis 47 śpiewanych przez Marię Callas partii, wraz z informacją na temat liczby przedstawień. Na stronie możemy również znaleźć bibliografię, spis nagrań, odsyłacze do innych miejsc Internetu zawierających informację o śpiewaczce oraz adresy fanklubów (patrz „Skrzynka Kontaktowa”).

Jakub Wróblewski