Trubadur 2(11)/1999  

When you're deciding on how long the cream or tablet is going to be applied to your skin, you need to keep in mind that it's important for the cream or tablet to be applied twice a day. This means you should take this drug exactly at the same time each day Kermānshāh for 3 to 6 months, or even longer. When it is used regularly it may also be prescribed for certain other conditions such as diabetes.

The safety and efficacy of azithromycin 500 mg in adults were also studied in two phase 3 trials in adults and adolescents with uncomplicated bacterial sinusitis and acute bacterial rhinosinusitis. Prednisone is one of the oldest and best-known corticosteroids used to treat autoimmune disorders, such https://qandsservices.com/ as rheumatoid arthritis. It can be used to treat both oral and respiratory infections.

Doxycycline has been removed from the drug formulary in response to numerous reports of serious adverse effects. This medication benadryl cough syrup buy online Seongnam-si may interfere with other medications. Ibs sufferers describe symptoms that vary in severity, but usually.

Przed premierą Madame…

Przed premierą Madame Butterfly w warszawskim Teatrze Wielkim odbyła się konferencja prasowa, na której byli obecni realizatorzy przygotowywanego spektaklu. Dyrektor Teatru Wielkiego, Waldemar Dąbrowski powiedział, że wybrano meksykańskiego dyrygenta Enrique Diemecke jako specjalistę od muzyki Pucciniego, natomiast reżyserię zaproponowano Mariuszowi Trelińskiemu z nadzieją, że przygotuje formułę przedstawienia, która przyciągnie szerszą widownię.

Enrique Diemecke przez cztery lata pracował w Operze Narodowej w Meksyku, a następnie przez 10 lat z różnymi orkiestrami symfonicznymi, ale nadal pracuje nad jedną – dwiema operami w ciągu roku w Meksyku lub za granicą. Lubi też dyrygować takimi dziełami jak Requiem Verdiego lub VIII Symfonia Mahlera. W ciągu swej kariery dyrygował już wszystkimi operami Pucciniego, w tym kilka razy Madame Butterfly. Mimo że Madame Butterfly została napisana ponad 100 lat temu i jej akcja rozgrywa się w Nagasaki w czasach współczesnych kompozytorowi, pozostała ona operą ponadczasową. Wszystkie inscenizacje, w pracy nad którymi Enrique Diemecke brał dotychczas udział, były tradycyjne i dlatego cieszy się, że może wziąć udział w czymś, co odchodzi od dotychczasowego kanonu i rzuca wyzwanie jego wyobraźni. Wyraził nadzieję, że warszawski spektakl wszystkim spodoba się tak, jak jemu.

Reżyser Mariusz Treliński przed przystąpieniem do realizacji obawiał się przekroczenia granicy kiczu, więc poszukiwał konwencji, która pomogłaby mu tego uniknąć. Madame Butterfly to nie tylko historia pewnej miłości, ale przede wszystkim kobiety, która poświęca wszystko mężczyźnie – zobaczyła w nim boga i tym samym złamała pierwsze przykazanie. Nowy świat pożarł stary świat i jego bogów. Nie próbowano jednak zrobić przedstawienia awangardowego, a jedynie opowiedzieć historię poważnie, odnosząc ją do tego, co się dzieje wokół nas. Z Madame Butterfly kojarzą się przede wszystkim kwiaty wiśni, pagoda, kimona – japońska „cepelia”. Zdecydowano się odejść od tego i sięgnąć do Japonii współczesnej, związanej z otaczającą nas rzeczywistością. Duży wpływ na przygotowaną inscenizację miały teatr kabuki i asceza pełniąca tak istotną rolę w japońskiej sztuce. Na scenie pozostawiono tylko najważniejsze rekwizyty, takie jak sztylet i list. Podobnie praca ze śpiewakami polegała głównie na eliminacji nadmiaru gestów.

Premiera – 29 maja 1999

Kierownictwo muzyczne: Enrique Diemecke, Reżyseria: Mariusz Treliński, Scenografia: Boris F. Kudlicka, Kostiumy: Magdalena Tesławska i Paweł Grabarczyk, Przygotowanie chóru: Bogdan Gola, Ruch sceniczny: Emil Wesołowski, Reżyseria świateł: Stanisław Zięba

OBSADA:

Madame Butterfly – Izabella Kłosińska, Tatiana Zacharczuk

Suzuki – Katarzyna Suska, Agnieszka Zwierko-Wiercioch

Kate Pinkerton – Magdalena Idzik, Anna Radziejewska

Pinkerton – Krzysztof Bednarek, Bogusław Morka

Sharpless – Adam Kruszewski, Zbigniew Macias, Andrij Szkurhan

Goro – Jacek Parol, Krzysztof Szmyt, Adam Zdunikowski

Yamadori – Bogdan Paprocki, Ryszard Wróblewski

Bonzo – Mieczysław Milun, Włodzimierz Zalewski

Komisarz cesarski – Wiesław Bednarek, Ryszard Cieśla

Matka Cio-Cio-San – Ewa Aksamitowska

Służba – Michał Ciećka, Tomasz Nerkowski, Piotr Pająk, Andrzej Pankowski

(oprac. K.W.)