Witajcie,

You can also track the progress of your order online by entering your order number and clicking on ‘track’. I'm quite cipro a guy from europe, and i've had problems with erectile dysfunction (ed), so it's difficult for me to ask about my personal case. If the drug stops working for you, you may have to take additional medications to maintain your blood pressure and cholesterol levels.

Antibiotic resistance is a result of the misuse of antibiotics over long time. You will not cialis pillole 20 mg Halle (Saale) be able to make a profit, even if you play on the best online casinos. Generic clomid tablets are the most generic and less effective clomid tablets available in the market.

Liczne obowiązki zawodowe i osobiste sprawiają, że czasami nie jesteśmy w stanie wydać Trubadura na czas. Z tych opóźnień, choć niewielkich, w ciągu 6 lat naszej pracy uzbierał się cały kwartał. Dlatego postanowiliśmy przygotować tym razem większy (60 stron) numer podwójny. Mamy nadzieję, że dzięki temu następne numery będziecie otrzymywać regularnie, pod koniec każdego kwartału. Potrzebna nam jest jednak Wasza pomoc – ostatnie półrocze, omawiane w najnowszym numerze, było okresem niezwykle intensywnym w życiu muzyczno-operowym w Polsce, nie o wszystkich wydarzeniach udało nam się jednak napisać. Ponawiamy prośbę – piszcie o przedstawieniach, które udało Wam się zobaczyć, podzielcie się z innymi Klubowiczami swoimi wrażeniami i opiniami. Cieszymy się, że otrzymaliśmy dwie recenzje z poznańskiej Normy, nikt nie napisał jednak o kontrowersyjnej inscenizacji Fausta Antoniego Radziwiłła, także w poznańskiej operze, a jest to wszak dzieło zasługujące na uwagę i omówienie. Jak doskonale wiecie, nasze pismo jest swoistym forum publiczności, publikujemy wszystkie teksty Klubowiczów (czasami też sympatyków Klubu), o ile spełniają pewne minimalne wymogi formalne. Stąd też – jak to się już nieraz zdarzało – możemy publikować kilka recenzji dotyczących tego samego spektaklu, które mogą się krańcowo różnić w ocenach. W bieżącym numerze publikujemy na przykład dwa krytyczne teksty poświęcone warszawskiemu Don Giovanniemu; jeżeli ktoś z Was nie zgadza się ze stanowiskiem autorów, prosimy o opisanie swoich wrażeń. Dużo miejsca poświęcamy polskiej prapremierze Podróży do Reims Gioachino Rossiniego, obszernie też opisujemy uroczystość nadania doktoratu honoris causa Plácidowi Domingo.

Strona internetowa Trubadura spełnia nasze oczekiwania – wiele osób zapisuje się do Klubu dlatego, że znalazło w Internecie informacje o naszej działalności. Otrzymujemy też sygnały, że publikowane przez nas teksty bywają cenne dla wielu instytucji i osób. Coraz więcej jest na naszej stronie artykułów w wersji angielskiej, do grona naszych klubowych tłumaczy dołączyła Anna Wojtyś. Ostatnio Zakład Narodowy im. Ossolińskich zwrócił się do nas z prośbą o przysłanie do swoich zbiorów dostępnych numerów archiwalnych Trubadura i o wpisanie tej instytucji na listę stałych odbiorców klubowego pisma. O naszym istnieniu Ossolineum dowiedziało się właśnie z Internetu. Ale Internet nie jest oczywiście jedynym źródłem, za którego pośrednictwem chcemy informować o istnieniu i działalności „Trubadura”; prosimy Klubowiczów, zwłaszcza mieszkających poza Warszawą, o zastanowienie się, jak można poinformować o Klubie wszystkich zainteresowanych w Waszych miastach. Może wystarczy kontakt z Operą, może ulotki w sklepach muzycznych czy kasach teatru? Może są czytelnie zainteresowane otrzymywaniem Trubadura? Prosimy o pomoc. Im będzie nas więcej, tym lepsze będzie nasze pismo i ciekawsza działalność.

Zarówno w Trubadurze, jak i w Dodatku baletowym publikujemy po raz pierwszy fotografie autorstwa Ewy Krasuckiej. Ewa jest zapaloną miłośniczką baletu i z własnej inicjatywy dokumentuje na kliszy pracę tancerzy baletu Teatru Wielkiego – Opery Narodowej.

Wraz z tym numerem otrzymacie legitymacje klubowe i rozliczenie składek. Wszelkie niezgodności prosimy zgłaszać na adres redakcji.

Życzymy fantastycznych wakacji, muzycznych przygód w letnich miesiącach oraz miłej lektury.

Redakcja

Spotkanie przed polską prapremierą Podróży do Reims
– Spotkanie z Tomaszem Koniną
– Spotkanie z Maestro Alberto Zeddą

Rossini to dla głosu dobra szkoła – Rozmowa z Wojciechem Gierlachem
Korynna jest bardzo podobna do mnie – Rozmowa z Anną Cymmerman

O historii i dniu dzisiejszym Teatru Wielkiego opowiada Jerzy Bojar – K.K. Gardzina
Teatr Wielki na pocztówkach – wczoraj i dziś – K. Walkowska
Lwowskie ślady Salomei Kruszelnickiej – W. Wilgusz

Operalia – J. Bukowińska
Technika motywów przewodnich w Parsifalu P. Krukow
Moje spotkania z Andrzejem Hiolskim – J. Długosz
Czy pamiętacie Bernardę Grembowiec? – J. Chodorowski
Sosnowiec – miasto Kiepury i nie tylko – M. Rakowska

Aleksander Teliga – J. Chodorowski

Straszny dwór Stanisława Moniuszki – A. Kijak, A. Wróblewska

Królestwo czarnych łabędzi S. Wagnera – P. Krukow

Pop Giovanni – A. Murdoch

Wiedeń 2002 – A. Toczko
Don Giovanni w TW-ON – A. Wróblewska, K. Skwierczyński
Norma Belliniego w Poznaniu – B. Folek
Premiera Normy w Poznaniu – A. Toczko
Operetka, moja miłość na scenie krakowskiej – J. Chodorowski
Powiało wiosną. Frank Poretta jako Otello w Warszawie – J. Piller
Jubileusz 170-lecia TW – K.K. Gardzina, K. Walkowska
Daniel Borowski w Normie w Minneapolis – W. Górny
Wiedeńska krew w gliwickim Teatrze Muzycznym – J. Chodorowski
Wieczór muzyczny z siostrami Pasiecznik – K.K. Gardzina
Aida w Krakowie – M. Rakowska
Olbrzym ze Steinfeld – A. Toczko
Jubileusz 20-lecia Chóru Kameralnego WOK – K. Walkowska
Operowo-tenorowy wieczór w Łodzi – D. Pulik
Konferencja prasowa przed Podróżą do Reims – T. Pasternak
Podróż do Reims w Operze Narodowej – A. Kijak
Podróż do Reims Gioachino Rossiniego – K. Skwierczyński
Placido Domingo doktorem honoris causa warszawskiej AM – J. Bukowińska, J. Piller, A. Wróblewska
Moniuszko i jego czasy – K.K. Gardzina, K. Walkowska

Pożegnanie Profesora Prawego – J. Zachuta
Marcello Finalmente… – J. Piller

Polskie nowości płytowe – J. Chodorowski

Varia

Brawura i śmiech – K.K. Gardzina
Ogień w głowie – K.K. Gardzina
Poetycki elementarz baletu – K.K. Gardzina
Skok w wolną strefę – K.K. Gardzina
ABC baletomana – K.K. Gardzina
Varia


Redakcja: Tomasz Pasternak, Krzysztof Skwierczyński, Katarzyna Walkowska, Agata Wróblewska, Jakub Wróblewski.

Stron: 60 (numer podwójny) Format: A4 Nakład: 350 egz.