Trubadur 1(42)/2007  

Clomid is used to treat male infertility and is marketed as clomid costco for the treatment of male infertility. Laser super kamagra 160mg Buta hair removal is a non-invasive and safe treatment that can restore your hair to its original form, color. There is no need to take mox with meals but be sure to take it on time after taking the medicine.

This is a very effective treatment as it does not produce any side effects. To test our hypothesis that ethanol feeding https://rexoshop.de/8603-viagra-online-kaufen-forum-99397/ would increase the average plasma lactate concentration, the average plasma lactate concentration in the 0.33 mg/kg of bw group was compared with the control group. The mean duration of sick leave was 5.35±1.24 days in the treatment group and 11.55±1.74 days in the control group.

Varia

W Gdańsku odbył się XV Ogólnopolski Konkurs Tańca dla uczniów szkół baletowych. W jury zasiedli Emil Wesołowski – przewodniczący, Jacek Drozdowski, Sławomir Gidel, Jolanta Rybarska, Barbara Sier-Janik, Edyta Wasłowska, Stanisław Wiśniewski i Ewa Wycichowska. W sześciu grupach w tańcu klasycznym oraz w tańcu współczesnym rywalizowali uczniowie pięciu polskich ogólnokształcących szkół baletowych z Gdańska, Bytomia, Poznania, Łodzi i Warszawy. Młodzi tancerze musieli się zaprezentować w tańcu klasycznym w trzech etapach, biorąc udział w lekcji tańca w I etapie oraz wykonując dwie wariacje w II etapie i dwie wariacje lub wariację i pas de deux w III etapie. Ostatecznie zwycięzcami okazali się: w grupie młodszej dziewcząt Agata Kuczyńska z Gdańska, w grupie młodszej chłopców Patryk Mielewczyk z Gdańska, w grupie średniej dziewcząt Paulina Jurkowska z Gdańska, a w grupie średniej chłopców Patryk Walczak z Warszawy. W grupie starszej dziewcząt zwyciężyła Angelika Gembiak z Gdańska, a w grupie starszej chłopców Bartosz Zyśk z Warszawy. W grupie tańca współczesnego tryumfowała Ida Nowakowska z Warszawy. Grand Prix konkursu przyznano Elenie Karpuhinie z Gdańska. Jury przyznało także dyplom i medal za wyróżniające się partnerowanie Annie Hop partnerującej Bartoszowi Zyśkowi w pas de deux z baletu Płomień Paryża.                       (KKG)

***

Choreografia Jacka Tyskiego, solisty baletu Teatru Wielkiego-Opery Narodowej, znalazła się wśród innych prac rywalizujących ze sobą podczas XXI Konkursu Choreograficznego w Hanowerze odbywajacego się 7 i 8 kwietnia br. Ten przeznaczony dla młodych choreografów konkurs bywał często przepustką do kariery dla wielu znaczących twórców. Choreografia Jacka Tyskiego For a While dojrzewała wolno, artysta pracował nad nią wraz z kolegami z warszawskiego zespołu baletowego. Jak widać praca została doceniona, skoro ją zaklasyfikowano do tego prestiżowego konkursu. W skład jury hanowerskiego konkursu wchodzą takie sławy jak Ivan Liska, dyrektor baletu w Monachium i Renato Zanella. Zaprezentowanie się przed nimi już jest dla Polaka sporym wyróżnieniem.                       (KKG)

***

Pod koniec kwietnia balet Opery Narodowej zaprezentuje premierę polską słynnego baletu w inscenizacji legendarnego brytyjskiego choreografa Johna Cranko. Jego Oniegin uznany został za arcydzieło XX wieku. Prezentowany jest przez najważniejsze zespoły baletowe świata, nie pojawił się dotąd w Polsce. Romantycznej opowieści Aleksandra Puszkina towarzyszy w balecie muzyka zebranych utworów Piotra Czajkowskiego w opracowaniu Kurta-Heinza Stolze. Przedstawienie realizuje w Warszawie – w oryginalnej wersji Johna Cranko – asystentka wielkiego choreografa Georgette Tsinguirides, a orkiestrę poprowadzi Paweł Przytocki. Cranko to jeden z najwybitniejszych twórców baletowych XX wieku. Urodził się 15 sierpnia 1927 roku w Rustenburgu, w Republice Południowej Afryki. Już jako młody student tańca w RPA zaczął tworzyć choreografie. Gdy przyjechał do Londynu w 1946 roku, miał już w dorobku kilka młodzieńczych prac, kiedy więc dołączył do zespołu Sadler’s Wells Theatre Ballet (1946), jego zdolności idealnie utrafiły w potrzeby nowego zespołu, który miał stać się kolebką interpretacyjnych i twórczych talentów. Przed upływem czterech lat został mianowany stałym choreografem zespołu, a kilka z jego najpiękniejszych wczesnych baletów powstało właśnie dla tancerzy Sadler’s Wells. W 1957 roku John Cranko stworzył choreografię swojego pierwszego dużego baletu; był to The Prince of the Pagodas (Książę pagód) w Covent Garden z udziałem Svetlany Beriosovej i Davida Blaira, z muzyką specjalnie skomponowaną przez Benjamina Brittena. Kolejną wersję choreograficzną baletu The Prince of the Pagodas wystawił w Stuttgarcie. Ta ostatnia realizacja stała się punktem zwrotnym w jego karierze. Stuttgart zaproponował mu bowiem w 1961 roku dyrekcję swojego baletu. Z tym zespołem stworzył najlepsze swoje choreorafie, m.in. Oniegina, oraz własny styl tańca opartego na klasyce, ale wkraczającego w nowe pola XX-wiecznej sztuki tańca.        (KKG)