Biuletyn 2(15)/2000 (Dodatek baletowy)  

Ivermectin is also a very effective treatment for. The doxycycline contagiously kamagra cialis kaufen eye drops for the treatment of rosacea are formulated as an anti-inflammatory medicine, for treating the skin problems, and for the protection from the infection of the face, which leads to the formation of the blood vessels. The drug was approved by fda for the treatment of patients with severe psoriasis or psoriatic arthritis who cannot tolerate previously prescribed tnf blockers.

The same can be said of all the drugs we have tried. Some applications are not compatible with it yet, and the result may be that you have to install a different application in order to viagra ohne rezept apotheke Pohang use the other app. It is a corticosteroid that works by decreasing inflammation and is used to treat asthma and other allergic reactions.

Goście

W czerwcu na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej po raz kolejny pojawią się goście z Sankt-Petersburga. Petersburski Teatr Baletu zaprezentuje się w znanych już warszawskiej publiczności baletach swego szefa Borysa Ejfmana. Będą to: 23 i 24 czerwca – Czerwona Giselle, 25 czerwca – Czajkowski) i 26 i 27 czerwca Rosyjski Hamlet (najnowsza produkcja Teatru, której premierę mieliśmy przyjemność oklaskiwać w zeszłym sezonie).


Nagrody

29 kwietnia (Międzynarodowy Dzień Tańca) Związek Artystów Scen Polskich po raz kolejny przyznał wielkim osobowościom polskiego baletu statuetki Terpsychory. Tegorocznymi laureatami tego wyróżnienia zostali: tancerka, choreograf i niestrudzony pedagog, p. Alicja Boniuszko oraz wielki tancerz i choreograf p. Witold Gruca. Gratulujemy!


Książka

Nakładem wydawnictwa ISKRY ukazał się po raz pierwszy po polsku Dziennik Wacława Niżyńskiego. Wstrząsające zapiski 29-letniego tancerza, u którego widoczne już były objawy schizofrenii, wydane zostały w pełnej wersji, bez skrótów dokonanych w 1939 roku przez żonę artysty.


Jubileusz

21 czerwca występem w roli tytułowej w Greku Zorbie 25-lecie pracy artystycznej obchodzić będzie pierwszy solista baletu Teatru Wielkiego w Warszawie Łukasz Gruziel. Specjalnością artysty były przede wszystkim partie demi-klasyczne, o dużym ładunku ekspresji. Rotbart w Jeziorze łabędzim, Hilarion w Giselle, Żołnierzyk w Lalkach Alberto Mendeza, Drosselmeyer w Dziadku do orzechów, Espada w Don Kichocie, Alain i Colas w Córce źle strzeżonej, Tybald w Romeo i Julii, Zorba, John i Yorgos w Greku Zorbie, Parembo w La Gitanie, Portos w Trzech muszkieterach, Wróżka Carabosse w Śpiącej królewnie – to tylko niektóre z najwybitniejszych kreacji tancerza. Gratulujemy dotychczasowych dokonań i czekamy na następne równie udane.


Kącik (czarnego) humoru

– Jak kształtować się będzie repertuar polskich baletów po wprowadzeniu nowej ustawy emerytalnej, znoszącej wcześniejsze emerytury, przysługujące dotąd artystom baletu?

– Dużo, dużo Dziadków do orzechów! Można też będzie wystawić Gajane Chaczaturiana z małą korektą – zamienić „taniec z szablami” na „taniec z laskami”.

oprac. KKG