Biuletyn 4(17)/2000  

It will help the child’s immune system to recover and become stronger. It prevents the disease mile sildenafil preis apotheke from doing more damage to your body. A prescription drug that is used to treat nausea and vomiting associated with the use of certain medicines.

You should always seek the advice of your doctor or other qualified health care provider before starting any new treatment. This drug is not recommended for the Port Alberni orlistat billig treatment of depression in men. I didn't mean to use the word "may" in my previous post.

Irek Muchamiedow

Irek Muchamiedow to sławny na świecie rosyjski tancerz, laureat Grand Prix i złotego medalu IV Międzynarodowego Konkursu Baletowego w Moskwie, gwiazda londyńskiego Baletu Królewskiego. W lutym 2001 roku przygotuje dla Teatru Wielkiego w Warszawie choreografię Jeziora łabędziego Piotra Czajkowskiego.

Artysta urodził się w 1960 roku w Kazaniu. Po ukończeniu Moskiewskiej Szkoły Choreograficznej występował w Państwowym Akademickim Teatrze Baletu Klasycznego. Po jego zwycięstwie w moskiewskim konkursie baletowym, rosyjska prasa pisała: takiej klasy talent rodzi się najwyżej raz w dziesięcioleciu („Teatr”, 1982, nr 11). Tancerz zachwycił wszystkich czystością linii i idealną akademicką techniką, przy jednoczesnym podkreśleniu męskości i atletyzmu wykonania. Krytyka zastanawiała się, jak to możliwe, że przy pozornym braku emocjonalności w tańcu (żadnych „baletowych” uśmiechów itp.), taniec Muchamiedowa zawsze wywołuje u publiczności tak silne przeżycia.

W latach 1981-1990 Muchamiedow był solistą Teatru Bolszoj w Moskwie, w którym debiutował partią Spartakusa w balecie Jurija Grigorowicza. Tańczył partie Iwana Groźnego, Romea, Jeana de Brienne (Rajmonda), Zygfryda, Alberta, Księcia w Dziadku do orzechów, Tybalda, Pietruszki. Był również pierwszym wykonawcą partii Cyrana w balecie Cyrano de Bergerac (choreografia: Roland Petit) oraz Borysa w Złotym wieku (choreografia: Jurij Grigorowicz). W latach 80-tych był uznawany za najlepszego odtwórcę głównych ról w baletach Grigorowicza.

W 1990 roku tancerz został zaangażowany do trupy Baletu Królewskiego. W Londynie występował w głównych partiach baletu klasycznego: Giselle, Rajmonda, Bajadera, Jezioro łabędzie, Dziadek do orzechów, Śpiąca królewna, Córka źle strzeżona, Don Kichot, Romeo i Julia. Irek Muchamiedow dał się także poznać jako doskonały wykonawca baletów Kennetha MacMillana (Manon, Mayerling, Winter Dreams, The Judas Three). Obecnie występuje z własnym zespołem, dla którego tworzy choreografie.

W Polsce Irka Muchamiedowa znamy przede wszystkim dzięki baletom Spartakus i Mayerling zaprezentowanym w cyklu Bogusława Kaczyńskiego Rewelacja miesiąca. W naszym kraju tancerz gościł już kilkakrotnie przy okazji gościnnych występów Teatru Bolszoj. Ostatnio warszawska publiczność miała okazję podziwiać go podczas uroczystej gali „W hołdzie Warszawie” (z okazji 400-lecia stołeczności miasta), podczas której wraz z Miyako Yoshida brawurowo wykonał Tarantelę w choreografii Gorge’a Balanchina.

Muchamiedowa jako tancerza wyróżnia nie tylko żywiołowość i siła wyrazu. Po wieczorze baletowym w wykonaniu Irek Muchamiedow and company, który odbył się w teatrze Stadler’s Wells, w magazynie Dance Europe ukazała się następująca uwaga: Muchamiedow podbił publiczność nie tylko błyskotliwym tańcem, ale także specyficznym poczuciem humoru, potrafił zakpić z siebie, robiąc mały błąd we własnej choreografii, by natychmiast z sobie tylko właściwym wdziękiem go naprawić.

Katarzyna K. Gardzina