Witajcie,

Mamy dla Was bardzo miłą wiadomość. Od niedawna ???Trubadur” ma własną stronę internetową na której można znaleźć aktualne informacje klubowe, statut naszego stowarzyszenia, odnośniki do stron operowych w kraju i na świecie oraz wiele innych, ciekawych informacji. Planujemy też umieszczać na stronie wszystkie numery Biuletynu. Czekamy na uwagi, sugestie i życzenia dotyczące zarówno treści, jak i formy strony, tak aby mogła się z czasem stać naszą wizyt??????wk??.

Bardzo dziękujemy za kolejne darowizny na rzecz Klubu.

Tak się złożyło, że w tym numerze sporo jest tekstów interwencyjnych. Przede wszystkim publikujemy List otwarty „Trubadura??? do krytyków muzycznych, który w??aśnie zaczynamy rozsyłać do medi????w. Staraliśmy się skonsultować pomysł tego publicznego wystąpienia Klubu z jak największą liczbą klubowiczów, niestety nie do wszystkich zdążyli??my dotrzeć. Jesteśmy ciekawi Waszych uwag i opinii, czekamy na podpowiedzi, gdzie warto list wysłać i ??? mamy nadzieję – informacje o efektach naszej akcji.

Kolejny problem, jaki poruszamy, to wiarygodnoś?? i zawartoś?? Leksykonu operowego J. S. Witkiewicza. Kilka osób opracowało już aneksy do tej książki, czekamy na następne sprostowania. Wszystkie teksty chcemy przekaza?? wydawcy.

Zamieszczamy również polemikę Krzysztofa Skwierczyńskiego z artykułem E. Likowskiej Opera czy folwark, który ukazał się w Przeglądzie z 13.11.2000. Tekst ten nie był przeznaczony do Biuletynu, postanowiliśmy jednak go Wam przedstawić, ponieważ pojawiły się oskarżenia, ??e „Trubadur” został… przekupiony przez dyrekcję Teatru Wielkiego. Jest to oczywiście bzdura. Piszemy o tym wszystkim, bo nie chcemy, żebyście o podobnych oskarżeniach dowiadywali się od osób trzecich. Członkowie Klubu zar??wno w Biuletynie, jak i przy innych okazjach bezinteresownie i swobodnie wyra??aj?? swoje opinie; Klub jako instytucja też anga??uje się w różne sprawy tylko wtedy, kiedy może reprezentować publicznoś??. Tak było np. w przypadku nagrody im. Andrzeja Hiolskiego. „Trubadur” cały czas jest niezale??ny i niezwiązany z żadną instytucją.

Po raz kolejny w piśmie Muzyka21 pojawiły się przedruki tekstów z Biuletynu. Przypominamy, że artykuły ukazują si?? w Muzyce21 za specjalną zgodą Autorów ??? my jedynie pośredniczymy w kontaktach (zob. wywiad z J. Jarnickim).

Niestety, nie zdążyliśmy wyda?? Biuletynu przed Świętami. Chcielibyśmy z??ożyć Wam trochę spóźnione, ale najserdeczniejsze ????yczenia szczęśliwego roku 2001.

Zarząd Klubu i Redakcja Biuletynu

Spotkanie w Warszawie (28-29 października 2000)

Opera będzie trwać do końca świata – Rozmowa z Ryszardą Racewicz
Nie wierzę muzykom – Rozmowa z Janem A. Jarnickim

25 lat Dominga w Otellu – część I – J. Bukowińska, J. Piller

Związki opery i północnej Italii – część II – A. Toczko
Wagner – Holender Tułacz – część I – J. Grocz

Halina Słonicka – J. Chodorowski
Feliks Nowowiejski – D. Gulczyńska

Roberto Devereux Donizettiego – E. i W. Walczak, K. Walkowska

Hampson w duetach – D. Pulik

Krakowskie spotkania w OK im. Norwida – J. Chodorowski
Goplana w studiu radiowym – K. K. Gardzina
Nowa stara Traviata w TW – T. Pasternak
Cyrulik ursynowski – K. K. Gardzina
Promocja albumu Olbińskiego Opera – T. Pasternak
Subtelny Don Carlos – O. Deszko
Od Sasa do lasa czyli Don Carlos w TW – K. K. Gardzina
Mega-Trubadur – A. Kijak
Doktorat Marii Fołtyn – K. Walkowska
Euridice w WOK – K. K. Gardzina
Wyprawa do Zurychu – A. K??opocka, D. Grochowska
Wręczenie Nagrody im. A. Hiolskiego – T. Pasternak

List otwarty do krytyk????????w muzycznych.
Hieny wszystkich krajów… – rzecz o Małgorzacie Walewskiej – T. Pasternak
Krytyka folwarczna – K. Skwierczyński

Płytowe dzieje Halki raz jeszcze – J. Chodorowski
Ignorancja w mediach – R. Krzyszkowska???Pawlik

Nowa płyta Marii Fołtyn – K. Skwierczyński
Piękny wieczór Z. Maciasa – K. Walkowska
La Voce i Mezzo M. Walewskiej – A. Kijak
Domingo – Moje operowe role – J. Bukowińska
Leksykon operowy Witkiewicza – B. Folek, E. ??agocka, K. Skwierczyński, T. Pasternak

Wyprawa na Żydówk??
Reżyserzy i koprodukcje w LA
Era macho w poncho
Opera jako gadżet reklamowy
Barytonos – mistrzowie pieśni
Muzyka starożytnej Grecji
Polacy za granicą
Opery archiwalne w Vivarcie

Fellini na pointach i w kolorze – K.K. Gardzina
Irek Muchamiedow – K.K. Gardzina
Stanisław Szymański – K.K. Gardzina
Pamiętajmy o legendach – K.K. Gardzina
ABC baletomana – K.K. Gardzina
Varia – K.K. Gardzina


Redakcja: Katarzyna K. Gardzina, Tomasz Pasternak, Krzysztof Skwierczy??ski, Agata Wróblewska, Jakub Wr??blewski.

Stron: 36 Format: A4 Nak??ad: 300 egz.