Trubadur 3-4(32-33)/2004 |
Walne Zgromadzenie „Trubadura”
17 października br. w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych w Warszawie odbyło się Walne Zgromadzenie „Trubadura”. Oprócz wyboru nowych władz Klubu (Zarządu i Komisji Rewizyjnej) zaproponowaliśmy Klubowiczom wprowadzenie do statutu naszego stowarzyszenia kilku zmian porządkowych oraz zmian pozwalających ubiegać się o status organizacji pożytku publicznego.
Walne Zgromadzenie w pierwszym terminie nie mogło się odbyć ze względu na niską frekwencję. Po półgodzinnej przerwie zwołane zostało Walne Zgromadzenie w drugim terminie – tym razem wymagane quorum wynosiło 1/3 liczby członków Klubu (liczącego w tym momencie 113 członków), a na sali obecnych było 49 osób.
Walne Zgromadzenie członków klubu przyjęło sprawozdanie merytoryczne Zarządu, sprawozdanie finansowe skarbnika oraz sprawozdania Komisji Rewizyjnej i Sądu Koleżeńskiego. Następnie wybraliśmy nowe władze na czteroletnią kadencję. W skład Zarządu weszli: Tomasz Pasternak (prezes), Agata Wróblewska (sekretarz), Jakub Wróblewski (skarbnik), Katarzyna Gardzina, Katarzyna Walkowska. W skład Komisji Rewizyjnej weszli: Andrzej Komosa, Zuzanna Zacharewicz i Barbara Pardo.
Następnie odbyła się dyskusja i głosowanie nad zmianami w statucie. Część zmian miała charakter czysto redakcyjny, a pozostałe obejmowały:
– dodanie sformułowań wymaganych podczas rejestracji klubu jako organizacji pożytku publicznego;
– rozszerzenie celów działania „Trubadura” o: Podtrzymywanie tradycji narodowej, pielęgnowanie polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej, a także Działania na rzecz kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji. Co najmniej jedno z tych sformułowań było konieczne z punktu widzenia przepisów o działalności pożytku publicznego, podczas głosowania zdecydowaliśmy o dodaniu obu;
– zwoływanie Walnych Zgromadzeń co roku (kolejny wymóg związany z działalnością pożytku publicznego);
– likwidację wymagań dotyczących quorum dla Walnych Zgromadzeń zwoływanych w drugim terminie (ten zapis jest ważny wobec perspektywy zwoływania Walnych Zgromadzeń co roku);
– zmianę zasad reprezentacji Klubu: obecnie dokumenty oficjalne mogą podpisywać dowolne dwie osoby z Zarządu (poprzednio – tylko prezes i sekretarz, co czasem utrudniało sprawy formalne).
Zmiany zostały przyjęte stosunkiem głosów 41 za, 0 przeciw, 2 głosy wstrzymujące się.
Następnie przyjęliśmy jednogłośnie uchwałę dostosowującą zasady działania Klubu do zapisów ustawy o działalności pożytku publicznego. Otwiera to drogę do złożenia w sądzie wniosku o rejestrację „Trubadura” jako organizacji pożytku publicznego.
Pełny tekst statutu „Trubadura” z uwzględnieniem ostatnich zmian dostępny jest na stronie internetowej Klubu.
Zarząd