Witajcie,

Tym razem tylko 32 strony. Powód jest prosty – dostajemy od Was bardzo mało tekstów, a sami nie możemy być wszędzie i o wszystkim pisać. Na trubadurowej mapie operowej trudno dostrzec Poznań, Gdańsk, Bydgoszcz, Bytom, Szczecin; Wrocław wspominany jest tylko z okazji wielkich widowisk. Trubadur zawsze był rodzajem rozmowy w kręgu znajomych, miejscem dzielenia się wrażeniami, a rozmowa jest niemożliwa, kiedy są sami słuchacze.

Może zachętą do zabrania głosu będzie nowy dział, Flesz. W przeciwieństwie do recenzji i relacji, które – na ile to możliwe – zdają sprawę z całości wydarzenia, Flesz to migawki ze spektakli i koncertów, teksty skoncentrowane na jednym, zwracającym uwagę elemencie – jednej roli, także drugoplanowej, arii, scenie zbiorowej, fragmencie instrumentalnym, jednym aspekcie nagrania, to ulotne wspomnienie… Cierpienia prowincjonalnego melomana to obraz rynku płytowego z perspektywy Włocławka. Wydaje nam się, że temat dostępności nagrań operowych warto kontynuować – prosimy o relacje z innych części kraju.

23 kwietnia odbyło się spotkanie z Jerzym Artyszem – Profesor opowiadał o Victorii de Los Angeles i Renacie Tebaldi, słuchaliśmy razem historycznych nagrań wielkich śpiewaków. Relację z tego niezwykle interesującego spotkania, a także z wręczenia Mariuszowi Kwietniowi Nagrody im. Andrzeja Hiolskiego zamieścimy w następnym numerze.

 

Życzymy miłej lektury,
Zarząd i Redakcja

Cierpienia prowincjonalnego melomana – E. Śmiechowska

Paweł Lisicjan – J. Chodorowski
Marcello Viotti – A. Wróblewska

Katarzyna Ewald-Alemany – D. Gulczyńska

La Guerra R. Rosselliniego – K. Skwierczyński

Konkurs wokalny im. Iwony Borowickiej – J. Chodorowski
Festiwal nad Zatoką Gdańską – J. Matusiak
Straszny dwór Moniuszki w Operze Krakowskiej – J. Chodorowski
Warszawa, miasto muzyczne – K.K. Gardzina
Makbet obok nas – D. Pulik
Dama pikowa w La Monnaie – K. Skwierczyński
Warszawski Beethoven po raz drugi – K.K. Gardzina
Sex revolution w Staatsoper czyli najnowsza premiera Werthera – H. Sypniewski
Werther Masseneta i Norma Belliniego w Operze Wiedeńskiej – A. Kijak
Recitale wokalne w Filharmonii Narodowej – K.K. Gardzina
Europa daje się lubić czyli Oda do Europy w WOK – K.K. Gardzina
Cesarz Atlantydy w WOK – K. Skwierczyński
Opera Litewska w Warszawie – K.K. Gardzina

Tosca z Hasmik Papian – J. Piller
Ach, więc tak brzmi tenor… – A. Wróblewska

Fanfary na cześć Trelińskiego – J. Niedźwiedź
No, a gdzie te fanfary? – K. Skwierczyński

The Cambridge Companion to… Verdi – J. Bukowińska
Wspomnienia Macieja Wójcickiego – lekarza i śpiewaka – J. Chodorowski
Polskie nowości płytowe – J. Chodorowski

Varia

Brzmienie braw leczy wszystkie rany – rozmowa z Aleksandrą Piotrowską i Sebastianem Soleckim
Trzech panów w łódce – K.K. Gardzina
NDT znów w Polsce – K.K. Gardzina
Dwieście córek – K.K. Gardzina
30 lat Szkoły Baletowej w Łodzi – K.K. Gardzina


Redakcja: Katarzyna K. Gardzina, Tomasz Pasternak, Krzysztof Skwierczyński, Katarzyna Walkowska, Agata Wróblewska, Jakub Wróblewski.
Dodatek Baletowy redagowany i finansowany jest przez Katarzynę K. Gardzinę.

Stron: 32+4 Format: A4 Nakład: 350 egz.