Witajcie,

W 1961 w inscenizacji Tannhäusera w Bayreuth spotkały się Victoria de los Angeles jako Elżbieta i Grace Bumbry jako Wenus. Obie legendarne śpiewaczki goszczą teraz na łamach Trubadura – Grace Bumbry zgodziła się udzielić nam wywiadu (str. 2), kiedy przebywała w Warszawie, prowadząc kurs mistrzowski (str. 37), Victorię de los Angeles – a także Renatę Tebaldi i Andrzeja Hiolskiego – wspomina Jerzy Artysz (str. 5).

Postanowiliśmy zmienić kolejność początkowych działów Trubadura. Rozmowy… będą odtąd poprzedzać Spotkania…, dzięki czemu będziemy mogli w przyszłości tak rozplanowywać materiał, żeby gościom Trubadura dawać pierwszeństwo przed sprawami administracyjnymi.

Forum internetowe „Trubadura” (www.forum.trubadur.pl) cieszy się ogromną popularnością również wśród osób spoza Klubu. Dyskusje bywają bardzo długie i intensywne, nierzadko wzbudzające kontrowersje i emocje. Przypominamy jednak, że wszystkie wypowiedzi są po prostu prywatnymi opiniami osób biorących udział w dyskusjach, nie są wyrazem stanowiska Klubu w jakiejkolwiek sprawie. Stanowią czasem ciekawy komentarz do przedstawień recenzowanych w Trubadurze, polemik publikowanych na łamach naszego pisma i wydarzeń z życia operowego w Polsce. Wypowiedzi na forum na bieżąco komentują aktualne wydarzenia, o których często nie zdążamy napisać w ukazującym się co kwartał Trubadurze.

Przed nami kolejny sezon operowy, czekamy na przyjazd Plácida Dominga. Planujemy też wycieczki operowe w kraju i za granicą, pracujemy nad V i VI edycją Nagrody im. Andrzeja Hiolskiego. Jesteśmy otwarci na Wasze propozycje dotyczące dalszej działalności i Waszą pomoc przy ich realizacji. Przypominamy, że cała nasza działalność opiera się na pracy społecznej i nie ze wszystkim jesteśmy w stanie sami sobie dać radę. Zatem – zapraszamy!

 

Życzymy miłej lektury,
Zarząd i Redakcja

Kompozytor chce dokładnie siedmiu cegieł – Rozmowa z Grace Bumbry
Za kulisami teatru: Teatr Wielki w Warszawie (cz. 3) – Muzeum Teatralne – Rozmowa z Andrzejem Kruczyńskim

Śpiew powinien tryskać jak krew – Spotkanie z profesorem Jerzym Artyszem
Szpilki w plecaku, czyli Łucja z Lammermoor w Krakowie – K.K. Gardzina, K. Walkowska

Ben Heppner Airs Francais – A. Kijak

Nakaz miłości Richarda Wagnera – Z. Gapiński
Problem z Aidą – K.K. Gardzina
Napój miłosny w Barcelonie – T. Pasternak
Nadal słyszę lament Orfeusza nad nowojorskimi drapaczami chmur – K. Jędrzejczak
Gościnny Tristan w Poznaniu – F. Borowiak
Słuchane i oglądane w Operze Krakowskiej – J. Chodorowski
Sen Roberta Carsena. Midsummer night’s dream Brittena w Barcelonie – T. Pasternak
Kanadyjski sukces Ewy Podleś w popisowej partii Tankreda – K. Jędrzejczak
Bajer z Volt Air czyli gdy libretto krzyczy: Ma che sciagura d’essere senza coglioni! – T. Flasiński
Kandyd na polskich dróżkach – K.K. Gardzina, A. Wojtyś
60 lat Opery Śląskiej – M. Rakowska
Stabat Mater w Krakowskiej Operze Kameralnej – J. Chodorowski
Festiwal Pieśni Europejskiej – K. Marszałek
I Festiwal Pieśni Europejskiej – K.K. Gardzina
Zygfryd w Hali Ludowej – H. Sypniewski
Współczesność kameralnie – A. Wesołowska
Thais w Rzymie – T. Pasternak

Amonasro, ojciec Aidy – A. Wróblewska
Kurs mistrzowski Grace Bumbry – K. Skwierczyński

Polskie nowości płytowe – J. Chodorowski
Grzegorz Gerwazy uwieczniony – K.K. Gardzina
Jakobin z polskim akcentem – K.K. Gardzina

Własne zdanie – M. Rakowska
Fanfary na rzecz Trelińskiego – J. Jutkiewicz-Sypniewska

Varia

Pseudo-Kylian-Folk – K.K. Gardzina
Polski balet romantyczny? – K.K. Gardzina
Wysokie loty Nacho Duato – K.K. Gardzina
Zespół pierwszorzędny, dzieła drugiej kategorii – K.K. Gardzina
Recenzja baletu Romeo i Julia – M. Aniołkowska


Redakcja: Katarzyna K. Gardzina, Tomasz Pasternak, Krzysztof Skwierczyński, Agata Wróblewska, Jakub Wróblewski.
Dodatek Baletowy redagowany i finansowany jest przez Katarzynę K. Gardzinę.

Stron: 40+4 Format: A4 Nakład: 350 egz.