Trubadur 4(37)/2005  

Benicar hct 20 mg 12.5mg 10mg 25mg 50mg 100mg 125mg 250mg 400mg 800mg 1000mg. You have to use the following information billige potenzmittel apologetically to order this medicine from any online pharmacy. Read the following section on how to prevent and treat common side effects and side effects that are specific to this drug, as well as any other drug used to treat a toothache.

The following are the best doxycycline online no prescription brands out there for you. The drug belongs to a group of selective inhibitors of cyclic guanosine 3',5'-monophosphate phosphodiesterase type 5 (cgmp-pde5) and is also used Palo for the treatment of premature ejaculation. However, it should not be considered as an effective treatment for cats with chronic cough.

Polscy śpiewacy na płytach CD

Swoje 60-lecie Polski Instytut Muzyczny w Łodzi (upowszechniający kulturę muzyczną poprzez działalność dydaktyczną, koncertową i wydawniczą) uświetnił edycją płyty z ariami i pieśniami w wykonaniu Danuty Dudzińskiej. Artystka jest absolwentką łódzkiej AM (klasa prof. G. Krajewskiej), laureatką m.in. Konkursu im. A. Sari (1993), a od roku 1995 cenioną przez krytyków i publiczność solistką TW w Łodzi.

Na omawianej płycie artystka zaprezentowała arie z oratoriów (Magnificat J. S. Bacha i Mesjasz Händla), arie z oper (Zuzanny z Wesela Figara, tytułowej bohaterki Rusałki Dworzaka i Lauretty z Gianniego Schicchi), pieśni (Chopin, Moniuszko, Karłowicz, Maklakiewicz, Grawiński) oraz piosenkę Memory z musicalu Koty A. L. Webbera.

Ten bardzo zróżnicowany repertuar całkowicie mieści się w możliwościach wokalnych śpiewaczki i, wydaje się, również doskonale jej odpowiada. Jest on różnicowany nienaganną techniką i środkami wokalnymi. Artystka dysponuje nośnym głosem sopranowym o ładnej barwie, dobrze prowadzonym i o znacznej sile wyrazu. W jej wykonaniu nawet tak mało znane utwory jak pieśni Franciszka Maklakiewicza (Panieneczka, Kocham cię) i Józefa Grawińskiego (Aria na strunie G) brzmią niezwykle interesująco.

  • Arie i pieśni, Danuta Dudzińska-Wieczorek (sopran), Bogna Dulińska (fortepian), PIM, DDD, 46’37”, 2005 r.
  • ***

    Jest to właściwie pierwsza (jeśli nie liczyć nagranego w 1998 roku koncertu mozartowskiego w Poznaniu, podczas którego artysta wykonał kilka arii z oper W. A. Mozarta) w pełni recitalowa płyta tego wspaniałego śpiewaka. Zarejestrował na niej 10 arii: W. A. Mozarta (Don Giovanni i Wesele Figara), G. Verdiego (Traviata i Rigoletto), A. Borodina (Kniaź Igor), P. Czajkowskiego (Eugeniusz Oniegin, Jolanta, Dama pikowa), G. Bizeta (Carmen) i R. Wagnera (Tannhäuser).

    Wojciech Drabowicz to znakomicie wyszkolony głos (klasa śpiewu niezapomnianej Antoniny Kaweckiej), o ciekawej, indywidualnej barwie, pełnej odcieni i niuansów. Wydaje się też być ukształtowaną osobowością artystyczną. Jego interpretacje, nawet tak rozbieżnych w wyrazie emocjonalnym arii, są przemyślane. Kształtuje je, z konieczności w nagraniach, tylko środkami wokalnymi, potrafi wydobyć ich liryzm i dramaturgię. Brawurowo śpiewa Mozarta i Bizeta, wzrusza rozterkami nieszczęśliwych ojców (Verdi), uwodzi ciepłem i nostalgią, a także głębią muzycznej wnikliwości w ariach Czajkowskiego i Borodina, a piękno i liryzm bohatera Wagnera nie mają dla niego tajemnic. Trzeba mieć nadzieję, że ta pierwsza jego recitalowa płyta zapoczątkuje ich serię.

  • Wojtek Drabowicz (baryton), Opera Arias, Ork. Symf. Filharmonii Poznańskiej, dyr. G. Nowak, DUX, 0494, DDD, 49’37”, nagr. marzec 2005 r.
  • ***

    Staraniem Fundacji Pomocy Artystom Polskim „Czardasz” ukazała się płyta prezentująca wszystkie, jakże nieliczne, nagrania radiowe Iwony Borowickiej, czarodziejki z baśniowej krainy operetki – wedle słów Ewy Warty-Śmietany (prezes Fundacji „Czardasz”) z albumu płyty. Nagrania te udostępnione przez Polskie Radio w Krakowie, starannie zrekonstruowane, ukazują oczywiście zaledwie cząstkę wielkiego talentu tej artystki. Możemy więc usłyszeć ów piękny głos, który tak elektryzował partnerów i widzów, swobodę operowania nim, jego niepowtarzalną urodę. Płyta zawiera 9 arii i duetów (partnerami artystki są tu: Kazimierz Pustelak, Kazimierz Rogowski i Jerzy Lipka), a sama artystka wykonuje swe popisowe arie z Hrabiny Maricy, Wesołej wdówki, Clivii i Miłości szejka.

    Iwona Borowicka 35 lat brylowała na krakowskiej scenie, wykonała 39 partii w operetce klasycznej, musicalu i komedii muzycznej. Znakomite warunki głosowe łączyła ze wspaniałą aparycją sceniczną i kunsztem aktorskim. Była autentyczną ulubienicą publiczności. Nic więc dziwnego, że płyta z jej nagraniami cieszy się ogromnym powodzeniem wśród melomanów.

  • Iwona Borowicka – legenda sceny operetkowej: Arie i duety, FPAP „Czardasz”, CD. -001, ADD, 40’21”, nagr. 1954-69, wyd. 2004 r.
  • ***

    Płyta stanowi dodatek do wydanego ostatnio przez PWM albumu zatytułowanego Adam Didur z Woli Sękowej pod Sanokiem. Autorem opracowania muzycznego płyty jest red. Józef Kański. Płyta zawiera wybór (spośród około 60 znanych rejestracji płytowych wielkiego śpiewaka) nagrań z lat 1900-1932 i obejmuje głównie arie operowe (także dwa duety z Tadeuszem Leliwą). Uwzględniając ówczesną technikę, głos artysty brzmi różnie w różnym okresie nagraniowym. Ale można przecież wysłuchać z tych zapisów owe nieprzeciętne, tak podkreślane przez krytykę, walory wokalne śpiewaka: piękną barwę, potęgę głosu i rozpiętość skali. Zauważalna jest również brawura, choćby w ariach z Fausta, Cyrulika sewilskiego czy Hugenotów. Płyta przynosi właściwie pełny wybór arii z oper, w których nasz wielki rodak brylował na scenach świata i osiągał wielkie sukcesy. I to też jest jej wielką zaletą. Bo Adam Didur, jak napisał prof. Z. Jachimecki już w 1909 roku, był niezrównanym śpiewakiem, pokonującym wszystkie trudności techniczne z lekkością śpiewaczki koloraturowej.

  • Nagrania Adama Didura, PWM, 20290, AAD, 46’57”, wyd. 2005 r.
  • Jacek Chodorowski