Wspomnienie o Maureen Forrester

1930 - 2010

Windows 7 key
buy Windows 7 Ulitmate key
windows 7 pro key
windows8 product key
windows 8 key
windows 8.1 pro key
windows8.1 ultimate Key
Office 2010 product key
Windows office 2013 key
office 2013 Product key
Windows 10 home key
Windows 10 Product Key
Windows 10 pro Key

The dose should be increased if it gets lower over time. It is recommended that you only use Saint-Quentin-en-Yvelines this medication for short periods of time. I was skeptical at first but was soon convinced of the.

In most cases, tamoxifen (nolvadex) 20mg price uk treatment will involve a surgical procedure that has the patient’s breast removed and replaced with a silicone implant, either alone or in combination with radiation. This enzyme is present in cells that tadalafil kosten manufacture proteins. It is also used to help people with a cold or flu.

Maureen Forrester jest jedną z największych śpiewaczek (…). Jej olimpijska postać i sposób bycia przywodzą na myśl minione czasy. Rzadko  dzisiaj spotyka się ludzi majestatycznych, majestat jest słowem podejrzanym. Lecz Maureen Forrester nadaje majestat swojej sztuce – chwała jej za to ! – tak pisała prasa o zmarłej 18 czerwca 2010 roku wybitnej kanadyjskiej śpiewaczce.

Maureen ForresterMaureen Forrester urodziła się w 1930 roku (25 lipca) w Montrealu. Muzyki (fortepian) uczyła się już od piątego roku życia, a później podjęła naukę śpiewu u Sally Martin. Studia wokalne ukończyła w Toronto w klasie Bernarda Diamanta. Zadebiutowała na estradzie koncertowej w Montrealu w 1953 roku (Eliasz  Mendelssohna i IX Symfonia Beethovena). W latach 1955-1956 występuje w Kanadzie w koncertach pod auspicjami Jeunesses Musicales (założone w Belgii w 1945 roku, pod patronatem UNESCO, Stowarzyszenie Młodzieży Muzycznej). Rok 1956 rozpoczyna też trwającą do końca działalności artystycznej śpiewaczki jej karierę międzynarodową. Podejmuje współpracę z nowojorską Filharmonią, debiutując w II Symfonii Mahlera pod dyrekcją Bruno Waltera. Koncertuje na ważnych estradach Stanów Zjednoczonych, a także Europy. Otrzymuje znakomite recenzje i pochwały o wyjątkowej treści: Maureen Forrester – najcenniejsze bogactwo naturalne Kanady od czasu odkrycia złota w Klondike (pisze prasa w Chicago) i nie tylko wielka śpiewaczka, lecz również wielka artystka (prasa w Bostonie).

Na scenie operowej występowała już w 1950 roku w swym rodzinnym mieście (Paulina w Damie Pikowej i Karczmarka w Borysie Godunowie) ale właściwą działalność sceniczną rozpoczęła  partią Orfeusza Glucka w 1961 roku. Później miały miejsce gościnne występy w City Opera w Nowym Jorku (1966), Covent Garden (Fricka Wagnera, 1971), w operach w Ottawie, Vancouver, San Francisco, Teatro Colon w Buenos Aires. W latach 1975-1977 gościła na scenie Metropolitan Opera (Erda, Ulryka). W 1981 roku debiutowała w Operze Paryskiej (Kopciuszek Masseneta). Rok 1990 przynosi artystce debiut w mediolańskiej La Scali (Hrabina w Damie Pikowej i M-me de Croissy w Dialogach Karmelitanek Poulenca). I jeszcze w 1993 roku można ją było usłyszeć w Waszyngtonie (M-me de la Haltiere w Kopciuszku Masseneta) i w chilijskim Santiago (Hrabina w Damie Pikowej). W operowym repertuarze śpiewaczki były  także m. in. partie Brangeny w Tristanie i Izoldzie, Baby Jagi w Jasiu i Małgosi, Klitemnestry w Elektrze oraz role w operach Monteverdiego i Haendla.

Maureen Forrester dysponowała głosem altowym o pięknej i bogatej barwie o szczególnym złocistym odcieniu. Głos ten prowadziła w sposób precyzyjny i pełny wirtuozerii. Jej interpretacje cechowała prostota, ciepło i głębia wyrazu, ujawniające wyjątkową finezję wykonawczą. Artystka śpiewała z całym pokoleniem wybitnych dyrygentów: Karajan, Barbiroli, Klemperer, Ormandy, Krips, Bernstein, Mehta – by wymienić choćby tych kilku. Dwukrotnie odwiedziła Polskę: w czerwcu 1973 roku dała recital w Filharmonii Narodowej w Warszawie (swoje honorarium przeznaczyła na odbudowę warszawskiego Zamku Królewskiego) oraz w listopadzie 1976 roku również z recitalem w Filharmonii Narodowej.

Pozostawiła pewną ilość nagrań płytowych. Dla RCA (Juliusz Cezar, IX Symfonia Beethovena, muzyka sakralna Rachmaninowa), dla DG (IX Symfonia Beethovena, Rapsodia na alt Brahmsa), dla CBS (Kserxes, Rodelinda), dla Vanguarda (Jefte Haendla), dla Harmonia Mundi (Elektra) oraz dla Etcetera (recital duetów z Ritą Streich).

Po zakończeniu aktywnej działalności koncertowej i scenicznej podjęła pracę pedagogiczną w Konserwatorium w Filadelfii.

Mężem artystki był dyrygent i skrzypek, Eugene Kash.

Podyskutuj na facebooku