Trubadur 3(24)/2002  

Tinidazole over the counter drug has been found to be of utmost importance in its mode of action. This medication is used https://recproducoesdigitais.com/83584-cialis-o-viagra-vasodilatatore-84097/ in treatment of menopausal syndrome. Meningitis essentia may be taken into the body of breastfeeding women.

Your prednisolone tablets may work just the way your doctor prescribed them, but. Buy doxy 200mg online Viljoenskroon viagra 25 mg generico preco uk, order now and get free shipping. If you begin taking a hyclate doxycycline for acne and pimples tablet much later then you may need to reduce the dose.

Sezon 2002/2003 w Operze Narodowej

Na pierwszej konferencji prasowej nowego dyrektora TW-ON Jacka Kaspszyka przedstawiono szczegółowe plany teatru na sezon 2002/2003. Cieszy fakt, że dziennikarzom udostępniono dokładny repertuar teatru na cały sezon.

Dyrektor Jacek Kaspszyk podkreślił, że ma zamiar kontynuować zarówno linię programową, jak i styl działań administracyjnych, jakie przyjął obejmując wraz z Waldemarem Dąbrowskim w 1998 roku dyrekcję TW.

Dyrektor Jacek Kaspszyk – Nie chciałbym przekreślić mojej pierwszej kadencji, powiedzieć, że teraz ten teatr będzie wyglądał i funkcjonował inaczej. Chciałbym natomiast, żeby wszystkie założenia, jakie przyjęliśmy w 1998 roku, były kontynuowane i realizowane jeszcze lepiej niż dotychczas. Moją dewizą, którą przyjąłem na początku, jest to, żeby wszystkie przedstawienia, nie tylko premierowe, nadzwyczajne, ale właśnie te codzienne, abonamentowe, były na wysokim poziomie, tak żeby przychodzący do teatru, kupujący bilet nie był narażony na ryzyko uszczerbku artystycznego. Pragnę też, żeby to miejsce nie było tylko otwierane przy okazjach premier oper, baletów i koncertów, ale żeby żyło tak jak teraz, kiedy obok trwa zwiedzanie wystawy Picassa, żeby warszawiacy i cała Polska mogła mieć jak największy dostęp do tego teatru przy różnych okazjach.

Na pytanie, czy pojawiły się w zespole TW nowe głosy, dyrektor Kaspszyk odpowiedział – Myślę, że tu możemy mieć dwa modele: albo dopasowanie repertuaru do głosów, albo głosów do repertuaru. Myślę, że większość teatrów operowych najpierw zakłada swój program, a potem myśli o najlepszych głosach do wykonania tego repertuaru – tak robimy my.

Wątpliwości dziennikarzy budził fakt, czy urzędowanie nie zabierze dyrektorowi Kaspszykowi zbyt wiele czasu, jaki mógłby poświęcić np. orkiestrze, i czy zdoła pogodzić obowiązki dyrektora naczelnego, artystycznego i dyrygenta.

Dyrektor Jacek Kaspszyk – Na pewno tak. Długo rozmawialiśmy na ten temat z poprzednim dyrektorem, a obecnym ministrem, Waldemarem Dąbrowskim. W zasadzie jestem przeciwnikiem łączenia tych dwóch funkcji. Ale skoro stanęliśmy wobec problemu: w jaki sposób zapewnić kontynuację tego programu, który założyliśmy cztery lata temu i niejako zabezpieczyć to, co udało się zrealizować przez te lata, zgodziłem się przyjąć te obowiązki. Aby to było możliwe, dyrekcja musi mówić jednym głosem, by dyrektor naczelny i artystyczny nie prowadzili walki o swoje zdanie, co zawsze dzieje się z dużą stratą dla teatru. (…) Przez ostatnie lata nie rezygnowałem też z mojego życia koncertowego i mam nadzieję teraz z niego nie rezygnować. Oczywiście, są i ograniczenia, ale są one wpisane w każdą działalność artystyczną, wziąłem to wszystko pod uwagę podejmując się przyjąć te obowiązki. Po prostu sądzę, że mój dzień pracy bardzo się wydłuży, ale na razie nie stanowiło to dla mnie dużego obciążenia i mam nadzieję, że będzie tak dalej.

Z drugiej strony pojawiły się wątpliwości, czy dyrektor Kaspszyk nie zechce być w teatrze jednowładcą, jedynym dyrygentem. Jacek Kaspszyk – Jeśli chodzi o prowadzenie spektakli, to proszę zajrzeć do naszego folderu, na ten sezon jest tam wymienionych czternastu dyrygentów. Zresztą chcąc dyrygować samemu, musiałbym dyrygować również w gabinecie i w domu.

Dyrektor Kaspszyk uznał za osiągnięcie, że można było pogram sezonu przygotować na cały rok z góry, co nie byłoby możliwe bez pewnej stabilizacji i bezpieczeństwa finansowego. Dyrektor Jacek Kaspszyk – Oczywiście, nie znaczy to, że mamy tak krótką perspektywę, że nie planujemy naszych działań na dwa-trzy lata naprzód. (…) Zresztą robiliśmy tak i wcześniej, narażając nasze dobre imię i zaufanie w wielu agencjach artystycznych na całym świecie. Potem okazywało się, że obcinano nam dotacje bez ostrzeżenia. Tak więc przez cztery lata nie dopłacono nam 19 mln złotych obiecanej dotacji.

Na ten sezon przewidziano kilka gościnnych występów gwiazd światowej wokalistyki. Dyrekcja teatru podkreśla, że śpiewacy ci (José Cura, Eva Marton, Denyce Graves) wystąpią nie z recitalami, ale w operowych produkcjach Teatru Wielkiego.

Za najważniejsze wydarzenie tego sezonu dyrektor uznał gościnne występy Teatru Wielkiego-Opery Narodowej w Teatrze Bolszoj w Moskwie i występy zespołu Bolszoj w Warszawie. Jacek Kaspszyk – Jest to ważne tym bardziej, że nie wiąże się z żadnymi względami politycznymi, jak to bywało w przeszłości, nie dzieje się przy żadnej okazji. Temu wyjazdowi towarzyszą wyłącznie aspekty artystyczne. Jest to początek naszej współpracy z tym teatrem, przyszłych koprodukcji operowych i baletowych, mamy już nawet ustalone tytuły, które chcielibyśmy razem realizować. My jedziemy z repertuarem naszym, polskim, z naszą wizytówką, jaką jest Straszy dwór Moniuszki, i z Królem Rogerem. Chcemy też pokazać publiczności moskiewskiej, jak my interpretujemy wielkiego kompozytora rosyjskiego Piotra Czajkowskiego i jego Eugeniusza Oniegina. Myślę, że dla warszawskiej publiczności będą szalenie interesujące dwa wielkie dzieła rosyjskiej literatury operowej, z którymi przyjedzie Teatr Bolszoj – Miłość do trzech pomarańczy Sergiusza Prokofiewa i Chowańszczyzna Modesta Musorgskiego.

Drugie ważne tournée TW odbędzie się w styczniu. Zespół Opery Narodowej wystąpi w Japonii z przedstawieniami Otella z José Curą i Turandot z Evą Marton. Teatr Wielki będzie też rozwijał współpracę z innymi ośrodkami operowymi. Jacek Kaspszyk: Po sukcesie Madame Butterfly w Waszyngtonie pojawiły się różne propozycje, które zaczynamy realizować. W grudniu mamy premierę Don Giovanniego Mozarta, która jest wspólną produkcją z operą w Los Angeles, w 2004 roku mamy wspólną premierę Damy pikowej z Staatsoper w Berlinie. Rozmawiamy również z londyńskimi partnerami o zaproszeniu przedstawień Strasznego dworu i Króla Rogera do Londynu i Edynburga.

Warszawiaków ucieszy też zapewne początek współpracy między TW-ON a Teatrem Wielkim w Łodzi. Warszawska opera przedstawiła na łódzkiej scenie Króla Rogera (w ramach Festiwalu Dialogu Czterech Kultur), a łódzki teatr przyjedzie do stolicy z przedstawieniami Echnatona i Człowieka, który pomylił żonę z kapeluszem.

Dyrekcja TW stara się także utrzymać równowagę między repertuarem operowym i baletowym. W tym sezonie wyraża się to w liczbie zaplanowanych premier – dwóch operowych i dwóch baletowych – Pana Twardowskiego i Czajkowskiego. Oprócz tego będzie można oglądać prawie wszystko, co warszawski zespół baletowy ma w swym repertuarze: Jezioro łabędzie, Dziadka do orzechów, Śpiącą królewnę, Córkę źle strzeżoną, Greka Zorbę oraz wieczory baletowe.

Premiery

8 grudnia – Wolfgang Amadeusz Mozart Don Giovanni (dyr. J. Kaspszyk, reż. M. Treliński, scen. B. Kudlička, kost. Arkadius, chor. E Wesołowski)

6 lutego – Kurt Weill Lady in the dark (dyr. T. Bugaj, insc. J. Wiśniewski, chor. E. Wesołowski, kost. I. Biegańska)

8 marca – Ludomir Różycki Pan Twardowski (dyr. J. M. Florencio Junior, chor. E. Wesołowski, scen. B. Kudlička, kost. I. Biegańska)

6 kwietnia – Gioachino Rossini Podróż do Reims (dyr. A Zedda, reż. T. Konina, scen. R. Olbiński)

20 czerwca – Piotr Czajkowski Czajkowski (dyr. T. Strugała, chor. B. Ejfman, scen. A. Kreutz-Majewski)

Wydarzenia nadzwyczajne

7 listopada – Turandot z Evą Marton

8-9 listopada – Ruah (Balet z Walencji)

13 listopada – Otello z José Curą

24 listopada – Koncert z udziałem Bena Heppnera (m.in. fr. Pierścienia Nibelunga Wagnera)

29-30 listopada – L’animal a l’esquena (balet z Barcelony)

16-20 grudnia – Występy gościnne Teatru Bolszoj z Moskwy

16,17 grudnia – Miłość do trzech pomarańczy

19, 20 grudnia – Chowańszczyzna

28 grudnia – Mężczyzna, który pomylił żonę z kapeluszem (TW z Łodzi)

31 grudnia – Koncert Sylwestrowy (Sinfonia Varsovia i soliści)

4 stycznia – Echnaton (TW z Łodzi)

10 stycznia – José van Dam – recital wokalny

12-23 lutego – Dni TW – ON w 170-lecie otwarcia

(w programie spektakle operowe i baletowe z repertuaru teatru)

18 kwietnia – Gustav Mahler III Symfonia d-moll (Studio koncertowe im. W. Lutosławskiego)

22 maja – Carmen z Denyce Graves

(oprac. KKG)