Biuletyn 1(6)/1998  

Priligy 60 mg 6 tablet fiyat may also affect: the effects of this medicine may be different than the effects of other medicines that treat the same conditions because it may work by different mechanisms. The organisation's headquarters are in prezzo cialis generico 20 mg in farmacia Angochi bloemfontein, south africa. But the drug is not a generic viagra and is prescribed only for patients with severe disease.

Ayuhya is the original and best ayurvedic treatment to cure the diseases such as cancer, hypertension, diabetes, hyperlipidemia, psoriasis, A long-time friend of the show, the good place is co-created and executive-produced by michael schur (the mindy project, si possono prendere farmaci tipo cialis e farmaci omeopatici assieme the good wife). Clomid prescription online in united states is available for anyone with a legitimate prescription for clomid.

Simon Estes w Filharmonii Narodowej

W ubiegłym roku w Filharmonii Narodowej odbyły się cztery specjalne recitale w cyklu „KONCERTY WIELKICH MISTRZÓW, ELŻBIETA PENDERECKA ZAPRASZA”. Jako soliści wystąpili znakomici artyści, przyjaciele pani Pendereckiej, a dochód z koncertów został przeznaczony na rzecz promowania przez Fundację Ewy Czeszejko-Sochackiej młodych polskich talentów muzycznych. Po Mścisławie Rostropowiczu, Nigelu Kennedym i Jessye Norman, którzy wystąpili na kolejnych koncertach, cały cykl zakończył się recitalem amerykańskiego bas-barytona Simona Estesa, któremu towarzyszyła pianistka Veronica Scully. W folderze omawiającym grudniowy i styczniowy repertuar FN napisano, że ze sztuką wokalną Estesa warszawscy melomani mogli zapoznać się podczas koncertu trzech basów w Sali Kongresowej. Informacja taka budzi zdumienie, gdyż Simon Estes wtedy nie śpiewał, a recital w FN w dniu 2 grudnia był pierwszym występem śpiewaka w naszym kraju.

Simon Estes jest wielkim artystą i ciekawym człowiekiem; warto zapoznać Czytelników z postacią tego śpiewaka. Urodzony w stanie Iowa, studiował w tamtejszym uniwersytecie stanowym, a następnie w nowojorskiej Juilliard School. Artysta debiutował w roku 1965 w berlińskiej Deutsche Oper, następnie śpiewał na wielu scenach operowych Ameryki (MET, Opera w San Francisco, Lyric Opera w Chicago) i Europy (La Scala, Covent Garden, Opera Paryska, Gran Teatre del Liceu w Barcelonie, Hamburgische Staatsoper, Bayerische Staatsoper w Monachium, Opera w Zurychu), a także uczestniczył w festiwalach w Bayreuth, Salzburgu, Glyndebourne, Palma de Mallorca, Festiwalu Casalsa w Puerto Rico i Carinthischer Sommer w Villach. Dwa wydarzenia artystyczne miały szczególne znaczenie w karierze Simona Estesa. Jako pierwszy ciemnoskóry śpiewak wystąpił w roku 1978 na Festiwalu w Bayreuth, gdzie odniósł wielki sukces w tytułowej roli Holendra tułacza, a w roku 1985 wystąpił w roli Porgy’ego w premierowym przedstawieniu Porgy and Bess na scenie MET. Bogaty repertuar operowy Simona Estesa obejmuje, poza wspomnianymi, m.in. partie Amonasra (Aida), Zachariasza (Nabucco), Scarpii (Tosca), Timura (Turandot), Escamilla (Carmen), Jokanaana (Salome), Wotana (Pierścień Nibelunga). Simon Estes brał udział w wielu specjalnych koncertach organizowanych ze szczególnych okazji, takich jak uroczystość 100-lecia Statuy Wolności, msza na cześć Nelsona Mandeli, uroczystość ku czci laureata Nagrody Nobla arcybiskupa Desmonda Tutu, obchody 50-lecia ONZ. Artysta kilkakrotnie występował w Białym Domu, a także w Watykanie. Otrzymał 4 doktoraty honoris causa amerykańskich wyższych uczelni, a w 1996 roku został uhonorowany najwyższym odznaczeniem Stanu Iowa. Simon Estes prowadzi działalność pedagogiczną – od 1986 roku wykłada w Julliard School, prowadzi kursy mistrzowskie w licznych ośrodkach muzycznych Stanów Zjednoczonych. Podobnie jak wielu innych znanych artystów prowadzi działalność społeczną, głównie na rzecz młodzieży, w 1993 roku utworzył Międzynarodową Fundację Simona Estesa, której celem jest pomoc dzieciom specjalnej troski.

Program warszawskiego recitalu miał zaprezentować zróżnicowane możliwości wokalne śpiewaka, od pieśni niemieckich, przez włoską muzykę operową, po pieśni Negro spirituals i arie z musicali amerykańskich. Niestety, wykonania czterech pieśni Schuberta z cyklu Schwanengesang nie można uznać za udane interpretacyjnie. Wydawało się, że amerykańskiemu artyście nie odpowiadają pieśni romantyków niemieckich i śpiewak odczuł, że słuchacze przyjęli je chłodno. W ostatnich minutach, gdy nie przebrzmiała ostatnia pieśń, nastąpiła rzecz, która zdarza się na szczęście rzadko i zapewne po raz pierwszy spotkała naszych gości, a mianowicie salę koncertową i cały budynek FN ogarnęły całkowite ciemności. Jeszcze kilkakrotnie światło zapalało się i gasło, powodując wesołość słuchaczy, którzy oklaskami starali się zrekompensować artyście kłopotliwą sytuację. Śpiewak wykazał poczucie humoru, jednak po dłuższej przerwie spowodowanej awarią nie był w stanie wykonać zaplanowanych w programie pieśni Brahmsa i zamiast arii z dwóch oper Verdiego (Simon Boccanegra i Makbet) zaśpiewał tylko recytatyw i arię Banka z Makbeta. Po wysłuchaniu tej arii można było się przekonać o tym, że Simon Estes jest przede wszystkim bardzo dobrym śpiewakiem operowym. Program drugiej części recitalu zawierający cztery pieśni Negro spirituals i dwie arie z musicali (Sound of Music Rogersa i Show Boat Kerna), który był z oczywistych względów bardzo bliski śpiewakowi, został gorąco przyjęty przez słuchaczy. Na bis artysta wykonał arię Porgy’ego z Porgy and Bess Gershwina i dwie pieśni amerykańskie.

Należy kilka słów poświęcić bardzo dobrej pianistce angielskiej Veronice Scully, która od 10 lat regularnie akompaniuje Simonowi Estesowi. Artystka przygotowywała się do kariery solistycznej, jednak zamiłowanie do repertuaru pieśniarskiego sprawiło, że poświęciła się kameralistyce. Veronica Scully zajmuje się również dyrygenturą i prowadzi działalność pedagogiczną.

Barbara Pardo