Biuletyn 1(6)/1998  

Ampicillin is administered by oral administration or by injection. Most people don't know that over two-thirds of people take blood pressure-lowering drugs (hypertensives) for other conditions besides high La Laguna sam's club zyrtec price blood pressure. If you have other medical or psychiatric problems, you should consult with your doctor or qualified mental health professional before making any decisions about treatment.

We accept most major credit cards and paypal, as well as most form of debit card (visa, mastercard, Some of the reasons for this might be they were prescribed a http://laviecht.at/36878-clomifen-online-bestellen-72402/ new dosage, and then that dose was taken and did not have time to refill. The medicines are available in the medicine of the online pharmacy and the customer can purchase the medicine in any of the online pharmacy.

To calculate your monthly cost of clomid treatment, we will review the price of this drug with you so you can get the best option for your treatment. It should only be administered to adults who are at least 21 years of age, have a medical indication to take it and have been given an appropriate comprar misoprostol original sc dosage and instruction by their doctor. This product is an antibiotic, which means it can be used to cure or prevent certain illnesses or infections in humans and animals.

Simon Estes w Filharmonii Narodowej

W ubiegłym roku w Filharmonii Narodowej odbyły się cztery specjalne recitale w cyklu „KONCERTY WIELKICH MISTRZÓW, ELŻBIETA PENDERECKA ZAPRASZA”. Jako soliści wystąpili znakomici artyści, przyjaciele pani Pendereckiej, a dochód z koncertów został przeznaczony na rzecz promowania przez Fundację Ewy Czeszejko-Sochackiej młodych polskich talentów muzycznych. Po Mścisławie Rostropowiczu, Nigelu Kennedym i Jessye Norman, którzy wystąpili na kolejnych koncertach, cały cykl zakończył się recitalem amerykańskiego bas-barytona Simona Estesa, któremu towarzyszyła pianistka Veronica Scully. W folderze omawiającym grudniowy i styczniowy repertuar FN napisano, że ze sztuką wokalną Estesa warszawscy melomani mogli zapoznać się podczas koncertu trzech basów w Sali Kongresowej. Informacja taka budzi zdumienie, gdyż Simon Estes wtedy nie śpiewał, a recital w FN w dniu 2 grudnia był pierwszym występem śpiewaka w naszym kraju.

Simon Estes jest wielkim artystą i ciekawym człowiekiem; warto zapoznać Czytelników z postacią tego śpiewaka. Urodzony w stanie Iowa, studiował w tamtejszym uniwersytecie stanowym, a następnie w nowojorskiej Juilliard School. Artysta debiutował w roku 1965 w berlińskiej Deutsche Oper, następnie śpiewał na wielu scenach operowych Ameryki (MET, Opera w San Francisco, Lyric Opera w Chicago) i Europy (La Scala, Covent Garden, Opera Paryska, Gran Teatre del Liceu w Barcelonie, Hamburgische Staatsoper, Bayerische Staatsoper w Monachium, Opera w Zurychu), a także uczestniczył w festiwalach w Bayreuth, Salzburgu, Glyndebourne, Palma de Mallorca, Festiwalu Casalsa w Puerto Rico i Carinthischer Sommer w Villach. Dwa wydarzenia artystyczne miały szczególne znaczenie w karierze Simona Estesa. Jako pierwszy ciemnoskóry śpiewak wystąpił w roku 1978 na Festiwalu w Bayreuth, gdzie odniósł wielki sukces w tytułowej roli Holendra tułacza, a w roku 1985 wystąpił w roli Porgy’ego w premierowym przedstawieniu Porgy and Bess na scenie MET. Bogaty repertuar operowy Simona Estesa obejmuje, poza wspomnianymi, m.in. partie Amonasra (Aida), Zachariasza (Nabucco), Scarpii (Tosca), Timura (Turandot), Escamilla (Carmen), Jokanaana (Salome), Wotana (Pierścień Nibelunga). Simon Estes brał udział w wielu specjalnych koncertach organizowanych ze szczególnych okazji, takich jak uroczystość 100-lecia Statuy Wolności, msza na cześć Nelsona Mandeli, uroczystość ku czci laureata Nagrody Nobla arcybiskupa Desmonda Tutu, obchody 50-lecia ONZ. Artysta kilkakrotnie występował w Białym Domu, a także w Watykanie. Otrzymał 4 doktoraty honoris causa amerykańskich wyższych uczelni, a w 1996 roku został uhonorowany najwyższym odznaczeniem Stanu Iowa. Simon Estes prowadzi działalność pedagogiczną – od 1986 roku wykłada w Julliard School, prowadzi kursy mistrzowskie w licznych ośrodkach muzycznych Stanów Zjednoczonych. Podobnie jak wielu innych znanych artystów prowadzi działalność społeczną, głównie na rzecz młodzieży, w 1993 roku utworzył Międzynarodową Fundację Simona Estesa, której celem jest pomoc dzieciom specjalnej troski.

Program warszawskiego recitalu miał zaprezentować zróżnicowane możliwości wokalne śpiewaka, od pieśni niemieckich, przez włoską muzykę operową, po pieśni Negro spirituals i arie z musicali amerykańskich. Niestety, wykonania czterech pieśni Schuberta z cyklu Schwanengesang nie można uznać za udane interpretacyjnie. Wydawało się, że amerykańskiemu artyście nie odpowiadają pieśni romantyków niemieckich i śpiewak odczuł, że słuchacze przyjęli je chłodno. W ostatnich minutach, gdy nie przebrzmiała ostatnia pieśń, nastąpiła rzecz, która zdarza się na szczęście rzadko i zapewne po raz pierwszy spotkała naszych gości, a mianowicie salę koncertową i cały budynek FN ogarnęły całkowite ciemności. Jeszcze kilkakrotnie światło zapalało się i gasło, powodując wesołość słuchaczy, którzy oklaskami starali się zrekompensować artyście kłopotliwą sytuację. Śpiewak wykazał poczucie humoru, jednak po dłuższej przerwie spowodowanej awarią nie był w stanie wykonać zaplanowanych w programie pieśni Brahmsa i zamiast arii z dwóch oper Verdiego (Simon Boccanegra i Makbet) zaśpiewał tylko recytatyw i arię Banka z Makbeta. Po wysłuchaniu tej arii można było się przekonać o tym, że Simon Estes jest przede wszystkim bardzo dobrym śpiewakiem operowym. Program drugiej części recitalu zawierający cztery pieśni Negro spirituals i dwie arie z musicali (Sound of Music Rogersa i Show Boat Kerna), który był z oczywistych względów bardzo bliski śpiewakowi, został gorąco przyjęty przez słuchaczy. Na bis artysta wykonał arię Porgy’ego z Porgy and Bess Gershwina i dwie pieśni amerykańskie.

Należy kilka słów poświęcić bardzo dobrej pianistce angielskiej Veronice Scully, która od 10 lat regularnie akompaniuje Simonowi Estesowi. Artystka przygotowywała się do kariery solistycznej, jednak zamiłowanie do repertuaru pieśniarskiego sprawiło, że poświęciła się kameralistyce. Veronica Scully zajmuje się również dyrygenturą i prowadzi działalność pedagogiczną.

Barbara Pardo