Biuletyn 1(18)/2001  

Bactrim is a prescription medication used to treat bacterial vaginosis in women who are breastfeeding. Cialis is used to increase the intensity tadalafil holsten 20 mg preis of sexual desire. Buy nolvadex pct online in the uk is regulated and monitored by the uk medicines and healthcare products regulatory agency (mhra) in conjunction with the health and social care.

However, the company offers a free trial of its products. It is available by prescription in both tablet form and in conducingly kamagra rezeptfrei auf rechnung oral suspension form in liquid. Nolvadex 20 mg price in india was later approved for the treatment of both erectile dysfunction (ed) and female impotence.

Tomasz Krzysica
Polski tenor laureatem I Premio Concorso di Voci Liriche

Sukces polskiego śpiewaka sprawił ogromną radość nie tylko profesjonalistom świata artystycznego, ale również wszystkim melomanom, a jak sądzę – szczególnie członkom OKMO. Toteż poprosiłam młodego śpiewaka o zobrazowanie drogi wiodącej do tak wspaniałego osiągnięcia, na co Artysta chętnie przystał

Tomasz Krzysica (tenor) ukończył z wyróżnieniem studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie śpiewu prof. Haliny Mickiewiczówny. Jako student brał udział w licznych mistrzowskich kursach wokalnych w kraju i za granicą, ucząc się od takich gwiazd, jak: Fedora Barbieri (Włochy), Rolando Panerai (Włochy), Siegfried Lorentz (Niemcy), Ryszard Karczykowski. Młody artysta już na studiach koncertował w kraju i za granicą, odnosząc sukcesy m.in. w Niemczech, Austrii, Danii, na Litwie. Jego talent szybko został dostrzeżony, czego owocem była współpraca z Filharmonią Bałtycką i Częstochowską. Tomasz Krzysica jest laureatem III Nagrody Głównej oraz Nagrody Specjalnej na VIII Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (1999). Na Kursie Arii i Pieśni Niemieckiej w Radziejowicach prowadzonym przez Ryszarda Karczykowskiego otrzymał II nagrodę oraz zaproszenie do udziału w koncercie galowym „Polska pozdrawia Austrię”. Koncert ten, promujący młodych, utalentowanych artystów z Polski, odbył się w pięknym kurorcie Baden w 1999. W tym samym roku za wybitne osiągnięcia otrzymał stypendium Ministra Kultury i Sztuki.

Tomasz Krzysica od kilku lat regularnie występuje w Trójmieście, a także na wielu znaczących scenach kraju. W maju 1999 r. zadebiutował na scenie Państwowej Opery Bałtyckiej w Gdańsku, wykonując partię Leńskiego w Eugeniuszu Onieginie Piotra Czajkowskiego. Otrzymał wówczas doskonałe recenzje. 10 grudnia 1999 w Katedrze Oliwskiej wziął udział w uroczystym koncercie pod batutą Jerzego Maksymiuka i z udziałem jednego z najwybitniejszych polskich śpiewaków – Andrzeja Hiolskiego. Koncert został zarejestrowany na płycie CD wydanej przez Akademię Muzyczną w Gdańsku (młody artysta zaśpiewał partię tenorową w Mszy Koronacyjnej C-dur op. 48 W. A. Mozarta). W maju 2000 w gdańskim Dworze Artusa Tomasz Krzysica odebrał dyplom – nominację do nagrody Klubu Czerwonej Róży w kategorii indywidualnej, przyznanej 12 najlepszym studentom wyższych uczelni województwa pomorskiego. Również w 2000 r. dyrektor Opery Kameralnej w Warszawie Stefan Sutkowski zaprosił Tomasza Krzysicę do udziału w Festiwalu Rossiniowskim, na którym Artysta śpiewał w operze Weksel małżeński. Obecnie pan Tomasz jest już etatowym śpiewakiem Opery Kameralnej. W grudniu ub. roku zadebiutował na festiwalu Wratislavia Cantans.

Wreszcie styczeń 2001 koronuje pięknie rozwijającą się karierę młodego śpiewaka. Artysta zostaje zwycięzcą prestiżowego konkursu wokalnego Concorso di Voci Liriche w Mediolanie. Tomasz Krzysica był jedynym polskim śpiewakiem wśród 119 uczestników tegoż konkursu (przeważali Japończycy, Koreańczycy, Włosi). Do II etapu przeszło 25 osób, do finału zakwalifikowano 8! Zważywszy tak duży „odsiew” z poszczególnych etapów – sukces naszego rodaka wydaje się tym większy. Wraz z I nagrodą łączy się występ laureata w teatrze Rosetum (tam odbywał się konkurs). Pan Tomasz wystąpi na tej scenie w listopadzie br. w Napoju miłosnym Donizettiego. Również dyrekcja La Scali zapewniła laureatom trzech pierwszych nagród możliwość występu na deskach tego najsłynniejszego teatru. Młody tenor z wdzięcznością mówi, że udział w konkursie nastąpił za sprawą Stanisława Daniela Kotlińskiego – dyrektora Agencji Artystycznej SYRINX, który uznał, że warto zająć się młodym, utalentowanym artystą i ułatwić mu wypłynięcie na szerokie wody. Rezultat przedsięwzięcia potwierdził trafność decyzji dyrektora, alians z Agencją będzie więc kontynuowany.

Artysta wysoko ceni sobie współpracę z akompaniatorką panią Medeą Berianidze-Osuch, z którą pracuje od wielu lat. To właśnie pianistka akompaniując panu Tomaszowi w amatorskiej jeszcze działalności, gorąco zachęcała, a nawet nalegała, by podjął poważne studia muzyczne. Oczywiście pani Medea akompaniowała artyście na konkursie, co w znacznym stopniu miało wpływ na sukces (zdaniem śpiewaka). Artysta podkreśla także i docenia współpracę z panią Olgą Nicziporenko (korepetytorką solistów Opery Bałtyckiej), która towarzyszyła mu przez cały okres przygotowywania się do konkursu. Bardzo ciepło też wspomina pan Krzysica naukę u p. prof. Haliny Mickiewiczówny, od której uzyskał wiele cennych rad. Maestra, będąc pedagogiem prowadzącym studenta, była zawsze otwarta na udział swojego podopiecznego w kursach wokalnych zagranicznych gwiazd, co jest niewątpliwie bardzo pozytywną cechą profesora. W najbliższej przyszłości, tj. 2-8 kwietnia, odbędzie się w Gdańsku kolejny kurs mistrzowski (również zorganizowany przez SYRINX) -prowadzony przez Katię Ricciarelli. W trakcie kursu 5.04. odbędzie się koncert maestry Ricciarelli, a do udziału w nim został zaproszony Tomasz Krzysica.

W swym coraz bogatszym repertuarze śpiewak ma wiele pozycji liryki wokalnej oraz oratoryjno-kantatowych, z powodzeniem wykonuje także główne partie w operach W. A. Mozarta, J. Haydna, G. Donizettiego, G. Rossiniego, P. Czajkowskiego.

Na zakończenie rozmowy zapytałam młodego artystę, kogo ze współczesnych śpiewaków najwyżej ceni. Najbliższy jest panu Tomaszowi Alfredo Kraus – z uwagi na ten sam rodzaj głosu, który i on posiada: lirico leggero – tenore di grazia. Ceni Mistrza również za to, że nigdy nie sięgał po repertuar przekraczający możliwości jego głosu, czego i młody Artysta postanawia przestrzegać. Plácido Domingo ceni za wszechstronny talent muzyczny, wyjątkową muzykalność i znakomite aktorstwo. Pavarottiego za technikę – niesłychaną lekkość atakowania górnych dźwięków i piękny głos. Ulubione śpiewaczki to Montserrat Caballé, Renata Scotto i Katia Ricciarelli. I tymi ocenami zakończyliśmy nasze sympatyczne spotkanie.

Podziękowałam panu Tomaszowi za rozmowę, składając w imieniu własnym i „Trubadura serdeczne gratulacje z okazji dotychczasowych sukcesów artystycznych oraz urodzin pierwszego syna, który – jak mówi Tata – świetnie się rozwija. Mam nadzieję, że w przyszłości nasze rozmowy będą kontynuowane, a ja zapytam pana Tomka – co słychać w La Scali, a co nowego w MET?

Danuta Gulczyńska