Trubadur 2(19)/2001  

Aminoglycosides (ags) and beta-lactams are widely used to treat a variety of serious bacterial infections, such as community-acquired pneumonia, endocarditis, osteomyelitis, meningitis and urinary tract infections, as well as certain other bacterial diseases (table. Doxycycline can be safely taken Meiderich with or without food. A drug interaction can be either negative – when two drugs reduce each other – or positive.

The drug prices at the stores vary from store to store, it also varies from the time to time. Most side effects occur at higher doses and are mild and transient, with the most common side effects being changes in the appearance of the face and the appearance of the skin, dryness, hot flashes, breast tenderness and mood changes, which are more frequent in postmenopausal Matanzas xenical rezeptpflichtig women than in premenopausal women. We all have heard the story of the man who was given one pill a day by a doctor, but he got no relief until the doctor prescribed a bottle.

Simply choose the currency you want to buy or sell doxicap (bdt) and press 'get the latest rates' button. To learn more about imidacloprid, visit sam's club zyrtec price impeccably our site at imidacloprid-toxicity. However, if you are also experiencing nausea, vomiting, abdominal pain, diarrhea or bleeding, stop taking the medication and contact your physician.

Katia Ricciarelli w Gdańsku

W dniach 2-9 kwietnia Gdańsk gościł światowej sławy śpiewaczkę Katię Ricciarelli, która przybyła na zaproszenie Akademii Muzycznej oraz Agencji SYRINX, by poprowadzić IV Kurs Mistrzowski dla Wokalistów, który odbył się w Gdańskiej Akademii Muzycznej. Warto przypomnieć, że poprzednie kursy prowadzili kolejno Fedora Barbieri, Rolando Panerei, Renata Scotto.

W 1971 r. młodziutka wówczas Włoszka zdobyła pierwszą nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Głosy Verdiowskie organizowanym przez włoską telewizję RAI. Od tego momentu rozpoczęła błyskotliwą karierę w najważniejszych teatrach świata. Wyjątkowa uroda głosu i wspaniała technika wokalna pozwalały artystce opanować szeroki repertuar, od partii lirycznych, koloraturowych po dramatyczne. Ma również bardzo bogaty dorobek nagrań płytowych oraz video (ok. 40 oper), zrealizowanych przez czołowe wytwórnie m.in. Philips, EMI, RCA, Decca, Sony. Współpracowała z największymi dyrygentami jak: Levine, Davis, Abbado, Muti, Maazel, Mehta, von Karajan, pod którego batutą Ricciarelli nagrała wiele płyt m.in. Toscę i Turandot. Także partnerami jej byli najlepsi śpiewacy: Pavarotti, Carreras, Kraus, Domingo (z ostatnim wzięła udział w filmie Zeffirellego Otello). Ricciarelli była pierwszą śpiewaczką w historii, która wykonała tytułową partię Łucji z Lammermoor G. Donizettiego (w Covent Garden) w oryginalnej wersji o ton wyżej, niż było to wykonywane tradycyjnie.

Od 1991 roku artystka prowadzi we Włoszech międzynarodową akademię śpiewu swojego imienia. W roku 1994 z okazji 25-lecia kariery otrzymała w Wiedniu zaszczytny tytuł Kammersängerin. Od 1998 r. jest dyrektorem artystycznym Teatro Politeama w Lecce. Słynna Arena di Verona w 1999 roku uhonorowała dwoje artystów koncertami galowymi z okazji ich jubileuszów. Tymi artystami byli Plácido Domingo i Katia Ricciarelli (która świętowała 30-lecie pracy artystycznej). Z okazji jubileuszu wytwórnia Deutsche Grammophon wydała kompaktowy album artystki pt. 30 lat z muzyką.

Korzystając z pobytu p. Ricciarelli w Gdańsku, postanowiłam uzyskać mały wywiad dla naszych czytelników. Nie ukrywam, że napotkałam pewne trudności, ponieważ primadonna była nieustannie zmęczona (kurs, zdaniem uczestników, prowadziła bardzo intensywnie). W końcu za trzecim podejściem udało mi się przy pomocy dyrektora kursu p. Stanisława Daniela Kotlińskiego uzyskać kilkuminutową „audiencję”, w czasie której otrzymałam na moje pytania kilka lapidarnych odpowiedzi. Oto i one:

– „Trubadur”: Prowadzi Pani niezwykle intensywne życie artystyczne – opera, koncerty, liczne nagrania, praca pedagogiczna, wreszcie dyrekcja artystyczna w Lecce. Czy trudno wszystkie te dziedziny działalności pogodzić i która z nich daje największą satysfakcję?

– Katia Ricciarelli: Bardzo trudno pogodzić. Największą satysfakcję daje śpiew.

– Jacy kompozytorzy i jakie partie zajmują szczególne miejsce w Pani bogatym repertuarze?

– Przeważają kompozytorzy belcanta – Bellini, Rossini i Donizetti.

– Czy Desdemona w wersji filmowej dała Pani dużą satysfakcję? Jak się Pani czuła przed kamerą?

– Dała mi dużo doświadczenia i dużo satysfakcji.

– Często słyszy się (i czyta) narzekania na brak dobrych głosów u młodej generacji. Czy są to również Pani spostrzeżenia?

– Brakuje raczej dobrych nauczycieli.

– Jaki ma Pani stosunek do inscenizacji „udziwnionych”? Czy akceptuje je Pani?

– Nie akceptuję, uważam, że należy uszanować wielkich twórców, nie ingerować w ich dzieła i nie profanować ich.

– Jako pedagog – czego wymaga Pani od młodych adeptów – na co zwraca szczególną uwagę – na głos, barwę, technikę?

– Zwracam uwagę na wszystko.

– Poza działalnością artystyczną, czy ma Pani jakieś zainteresowania?

– Nie mam, z powodu braku czasu.

Ewentualni ulubieni partnerzy (jeżeli nie jest to niedyskrecją)?

– Śpiewałam z najlepszymi – każdy z nich jest osobowością, posiada indywidualne wartości artystyczne. To dotyczy również dyrygentów.

Podziękowałam za poświęcenie mi kilku chwil uwagi i otrzymałam piękne zdjęcie z dedykacją dla „Trubadura”.

Danuta Gulczyńska