Trubadur 2(19)/2001  

It can also be used in pregnancy prevention and treatment. It's so small that i couldn't find any other brand viagra online kaufen forum or design that i like better. I have tried everything in the weight lifting area (triceps, biceps, quadriceps, etc).

Clomiphene citrate is available by prescription only. One of the most important parts of any marriage, https://mon-break.com/18862-paxlovid-how-to-get-taste-out-of-mouth-79496/ and one of the most important things to understand, is the importance of communication. Other antibiotics, such as erythromycin, trimethoprim, ciprofloxacin and sulphamethoxazole are also used to treat c.

Szkoła dla młodych śpiewaków

Od 1979 roku w malowniczo położonym miasteczku Osimo (koło Ancony, Pesaro i Maceraty) istnieje Accademia d’Arte Lirica i Corale. Doskonali ona młodych adeptów sztuki wokalnej ze wszystkich krajów, którzy nie przekroczyli wieku 30 lat. Zajęcia trwają dwa lata, nauka w akademii jest bezpłatna, można ubiegać się też o comiesięczne stypendium. Kandydaci powinni zaprezentować komisji kwalifikacyjnej cztery utwory: arię z kabalettą, arię z XVIII w., pieśń francuską bądź niemiecką oraz fragment muzyki sakralnej lub oratorium. W czasie kursu prowadzone są zajęcia (w pięknym Palazzo Campana) techniki wokalnej, metodologii i dydaktyki, interpretacji i stylu, dykcji, języka włoskiego. Szefowie akademii – Raina Kabaivanska oraz Sergio Segalini – dbają też o przyszłość swoich wychowanków, wielu z nich podpisało kontrakty z teatrami w Zurychu, Paryżu, Monachium, Turynie, Mediolanie, Rzymie itd. Uczestnicy kursu przygotowują także przedstawienia operowe oraz koncerty.

Informacje: Accademia d’Arte Lirica e Corale, Palazzo Campana, Piazza Dante 4, 60027 Osimo, Włochy, tel.: (0039071)714525, fax.: (0039071)7133392

(KS)

Wagner w Berlinie

Wszystkich wagnerzystów powinien zainteresować program berlińskich Festtage 2002. Od 23 marca do 28 kwietnia 2002 r. w Staatsoper Unter den Linden zostaną wykonane w dwóch cyklach wszystkie „klasyczne” opery Ryszarda Wagnera. Bilety można kupić na wszystkie spektakle w danym cyklu (I 24 III – 6 IV; II 13 IV – 28 IV) z 10% zniżką, bądź też na poszczególne przedstawienia: cały cykl od 4.576 do 264 DM, pojedyńcze spektakle od 508 do 30 DM. informacja i rezerwacja biletów: tel. 30 – 20354555, e-mail: contact@staatsoper-berlin.de.

Program festiwalu: 24.03/13.04 Der Fliegende Holländer (w roli Senty znana nam z Drezna Anne Schwanewilms); 25.03/14.04 Tannhäuser; 26.03/15.04 Lohengrin (Rene Pape, Waltraud Meier); 28.03/17.04 Das Rheigold; 29.03/18.04 Die Walküre (Waltraud Meier, Deborah Polaski); 31.03/20.04 Siegfried (Deborah Polaski); 2.04/22.04 Götterdämmerung; 4.04/26.04 Tristan und Isolde (Waltraud Meier 4.04, Deborah Polaski 26.04); 5.04/27.04 Die Meistersinger von Nürnberg; 6.04/28.04 Parsifal (Polaski 6.04, Meier 28.04). Kierownictwo muzyczne wszystkich spektakli objął Daniel Barenboim, reżyserem wszystkich przedstawień jest Harry Kupfer.

(KS)

Straszny dwór na Wyspach

Angielska Opera Omnibus w lutym tego roku wystawiła w Haslemere Hall Straszny dwór Stanisława Moniuszki. W głównych rolach wystąpili młodzi śpiewacy: Saffron van Zwanenberg (Hanna), Maria Jones (Jadwiga), Jeremy Bowyer (Stefan) oraz Tim Hicks (Zbigniew). Operę wykonano w angielskiej wersji językowej autorstwa Mollie Petrie. Muzycznie spektakl przygotował David Macdonald; w scenografii natomiast (John Braithwaite) dominowały ponoć polskie barwy narodowe. Reżyser przedstawienia Francesca Gilpin przeniosła akcję dzieła w lata 20. XX w. Spektakl został przychylnie przyjęty przez krytykę angielską.

(KS)

Le timbre de platine dla Podleś i Pobłockiej

Prestiżowe pismo francuskie Opera International przyznało wydanej przez CD Accord płycie A Treasury of Polish Songs (Chopin, Moniuszko, Karłowicz, Szymanowski, Lutosławski; Ewa Podleś – kontralt, Ewa Pobłocka – fortepian, CD ACD 045) najwyższą ocenę – Le timbre de platine. Gratulujemy serdecznie obu artystkom i wytwórni!

(Red.)

Fiorenza Cossotto w Operze na Zamku w Szczecinie

Legendarna włoska śpiewaczka, Fiorenza Cossotto, wystąpiła 6 maja w Trubadurze Verdiego w Operze na Zamku w Szczecinie. W dniach 30 kwietnia – 6 maja Fiorenza Cossotto w operze szczecińskiej poprowadziła też I Mistrzowski Kurs Wokalny Interpretacji Dzieł Verdiego.

Uważana za jeden z największych mezzosopranów naszego wieku, solistka mediolańskiej La Scali, odtwórczyni wszystkich wielkich partii mezzosopranowych (Faworyta, Azucena, Eboli, Santuzza, Amneris, Ulryka), była partnerką m.in. Marii Callas, Giuseppe di Stefano, Franco Corellego, Carla Bergonziego, Renaty Tebaldi, Antonietty Stelli, Plácida Dominga, Leontyny Price, Luciano Pavarottiego, Monserrat Caballé. Śpiewała pod batutą m.in. Tulio Serafina, Antonina Votto, Gianandrea Gavazzeniego, Herberta von Karajana, Riccarda Mutiego, Claudia Abbado. Jej wielka kariera objęła największe teatry włoskie i zagraniczne – wśród nich: Londyn, Paryż, Wiedeń, Salzburg, Berlin, Monaco, Hamburg, Madryt, Barcelonę, Moskwę, Tokio; w 1964 r. zadebiutowała w USA, występowała w Chicago, Nowym Jorku, San Francisco; śpiewała także w Buenos Aires, Chile, Meksyku, Wenezueli i Australii.

Cosotto nagrała wiele płyt. Wśród wielu pamiętnych wykonań szczególnie wspomina się Małą Mszę Dziękczynną Rossiniego i rolę Lady Makbet. W 1978 roku artystka wystąpiła w Teatrze Wielkim w Warszawie w partii Azuceny.

Oprócz Trubadura, na scenie Opery na Zamku w Szczecinie można obecnie obejrzeć musical Leonarda Bernsteina West Side Story (premiera odbyła się 31 marca 2001 roku, jest to trzecia realizacja dzieła w Polsce). Choreografia: Barry Solone, spektakl wyreżyserował Leszek Czarnota, twórcą scenografii jest Mariusz Napierała. Ponadto w repertuarze znajdują się m.in. Carmen, Straszny dwór, Cyrulik sewilski.

(na podstawie materiałów nadesłanych przez Annę Borowską z Działu Promocji Opery na Zamku w Szczecinie opracował TP)