Trubadur 3(28)/2003  

Take priligy 60 mg once daily, as directed by your doctor. Non-steroidal http://laviecht.at/73202-metformin-1000-mg-preis-23728/ anti-inflammatory drugs, such as diclofenac, aspirin, ibuprofen, naproxen, ketoprofen, indomethacin, etc. Her breath sounds were clear in the left lung field.

It can also relieve the symptoms of inflammation in the digestive tract, such as stomachache. Scabies mites usually take a few weeks to a few months to die, but it depends on the scabies mite strain, so look at your current treatments, and then look at the catachrestically dexamethasone prescription time it took the mites to die. If you decide to keep the dosage the same and follow the instructions on your prescription label, you may need to increase your dose every 14 days to prevent a future withdrawal.

If you need more information about a particular drug, talk to your doctor, pharmacist, or another health care provider. As a result, ivermectin is a potentially new drug Rāisinghnagar to treat malaria. There’s so many choices, and so many ways you can spend your time.

Nowe płyty Pro Musica Camerata

Do dobrego zwyczaju Fundacji Pro Musica Camerata działającej przy Warszawskiej Opery Kameralnej weszło utrwalanie na płycie najciekawszych koncertów i przedstawień WOK. Zwykle krążki firmowane przez Fundację pojawiają się na półkach sklepów muzycznych latem, dlatego często przechodzą niezauważone, a szkoda. Warto przypomnieć, że dotychczas ukazały się m.in. dzieła wszystkie M. Mielczewskiego, Imeneo J. F. Händla, Tetyda na Scyros D. Scarlattiego, Uwolnienie Ruggiera z wyspy Alcyny F. Caccini, Pasja J. Elsnera, Krakowiacy i górale W. Bogusławskiego i J. Stefaniego. Tym razem w odstępie niespełna miesiąca otrzymaliśmy dwa prawdziwe skarby, które zarówno ze względu na prezentowany repertuar, jak i wykonawców, powinny zainteresować każdego melomana.

Na pierwszej płycie zebrano dzieła wszystkie ojca Damiana Stachowicza, polskiego kompozytora XVII wieku. Stachowicz to jedno z odkryć polskiej muzykologii ostatnich lat. Do stosunkowo niedawna znany był tylko jeden jego utwór Veni Consolator, dziś wiemy o czternastu jego religijnych kompozycjach. Na płycie usłyszymy je wszystkie zarejestrowane w przeddzień koncertu, który odbył się w styczniu br. na Zamku Królewskim w Warszawie. Wystąpili soliści WOK: Marta Boberska, Dorota Całek – soprany i Piotr Olech, Maciej Gocman, Mirosław Borczyński – alty oraz Zespół Muzyki Dawnej Musicae Antiquae Collegium Varsoviense pod kierownictwem Lilianny Stawarz. Efekt jest doskonały, zarówno od strony muzycznej, jak i, co bardzo ważne, realizacji dźwięku. Stachowicz okazuje się kompozytorem godnym najwyższego uznania i promowania poza granicami naszego kraju, szczególnie teraz, gdy moda na nieznanych kompozytorów i utwory muzyki dawnej nie opada, a wręcz narasta. Samo wykonanie także jest bardzo udane, zespół instrumentalny osiąga zwarte, szlachetne, „strzeliste” brzmienie, tak odpowiednie dla muzyki religijnej, a czyste głosy solistów wzmacniają efekt rozmodlenia. Cudowne, zaskakująco skoczne Veni Consolator z solową partią sopranu w wykonaniu Marty Boberskiej od razu zapada w pamięć i serce. Płyta godna polecenia nie tylko miłośnikom muzyki dawnej.

Po drugi krążek sięgną zapewne w pierwszej kolejności wielbiciele talentu sopranistki Olgi Pasiecznik oraz miłośnicy liryki wokalnej. Kolejna płyta nagrana wspólnie przez siostry Pasiecznik, Olgę i Natalię (pianistkę), zawiera bowiem repertuar pieśniarski: kompozycje Felixa Mendelssohna-Bartholdy’ego i cykl Pieśni biblijnych Antonina Dworzaka. Zestawienie tych dwóch kompozytorów daje nieoczekiwanie udany efekt – pieśni Mendelssohna to szczyt wysublimowania, pełne są nostalgii, poezji, natchnienia. Biblicke pisne przepełnia żarliwa modlitwa, niektóre pieśni porywają jak murzyńskie gospel songs. Olga i Natalia Pasiecznik tworzą tu fantastyczny tandem interpretatorski, w którym partia fortepianu jest równoprawnym bohaterem wykonania, szczególnie w ekspresyjnych pieśniach Dworzaka. Również ta płyta powstała przy okazji koncertu, jaki odbył się w Warszawskiej Operze Kameralnej w lutym tego roku (patrz: Trubadur nr 1-2(26-27)). Widać więc, że Fundacja Pro Musica Camerata nie zasypia gruszek w popiele i gdy nadarzy się okazja, utrwala wartościowe, jedyne w swoim rodzaju wydarzenia muzyczne. Świetnie też się stało, że w niespełna pół roku od tych wydarzeń płyty je dokumentujące znalazły się na półkach sklepów muzycznych

  • o. Damian Stachowicz Opera omnia, PMC034
  • Olga Pasiecznik, Natalia Pasiecznik, PMC035

    Katarzyna K. Gardzina