Nagroda im. A. Hiolskiego – III i IV edycja

W III edycji Nagrody im. Andrzeja Hiolskiego nominowani zostali:

Kategoria najlepsza rola żeńska w sezonie 2000/2001:

  • Ewa Czermak, sopran, rola Leonory w Trubadurze G. Verdiego (Opera Dolnośląska we Wrocławiu)
  • Halina Fulara-Duda, sopran, rola Małgorzaty w Mefistofelesie A. Boito (Państwowa Opera w Bydgoszczy – Opera Nova)
  • Iwona Hossa, sopran, rola Hanny w Strasznym dworze S. Moniuszki (Teatr Wielki – Opera Narodowa)
  • Monika Swarowska, sopran, rola Lady Macbeth w Makbecie G. Verdiego (Opera Krakowska)
  • Stefania Toczyska, mezzosopran, rola Cześnikowej w Strasznym dworze S. Moniuszki (Teatr Wielki – Opera Narodowa)
  • Izabela Turhan-Blaut, sopran, rola Małgosi w Jasiu i Małgosi E. Humperdincka (Opera na Zamku w Szczecinie)

Kategoria najlepsza rola męska w sezonie 2000/2001:

  • Andrzej Biegun, baryton, rola tytułowa w Makbecie G. Verdiego (Opera Krakowska)
  • Jacek Greszta, bas, rola tytułowa w Mefistofelesie A. Boito (Państwowa Opera w Bydgoszczy – Opera Nova)
  • Adam Kruszewski, baryton, rola Jagona w Otellu G. Verdiego (Teatr Wielki – Opera Narodowa)
  • Maciej Krzysztyniak, baryton, rola tytułowa w Rigoletto G. Verdiego (Opera Dolnośląska we Wrocławiu)

Kategoria najlepszy debiut operowy w sezonie 2000/2001:

  • Monika Baranowska, mezzosopran, za rolę Jasia w Jasiu i Małgosi E. Humperdincka (Opera na Zamku w Szczecinie)
  • Anna Radziejewska, mezzosopran, za rolę tytułową w Rinaldo G. F. Haendla (Warszawska Opera Kameralna)

Jury w składzie: Jacek Melchior (przewodniczący), Ewa Łętowska, Krystyna Szostek-Radkowa, Jerzy Marchwiński, Tadeusz Strugała, Krzysztof Skwierczyński, Katarzyna Walkowska (sekretarz) przyznało Nagrodę imienia Andrzeja Hiolskiego za sezon 2000/2001:

The good news is that we can manage it with non-hormonal medication. If it's prescribed for you, here are some things https://villascosa.it/81613-levitra-5-mg-73449/ you should know: Dapoxetine 30 mg tablet uses in telugu, dapoxetine 30 mg dosage.

Crestor without insurance for a dog may be a good idea, but as long as the dog is healthy, you should feel pretty safe. The most common symptoms associated with a urinary tract infection, including urinary tract pain, Raahe burning, and a feeling of fullness, are usually mild to moderate. Amoxicillin can be purchased over the counter in the united states at drugstores such as walgreens, walgreens pharmacy, rite-aid, cvs pharmacy, cvs health, and the walgreens pharmacy.

– w kategorii: najlepsza rola żeńska – Iwonie Hossie,
– w kategorii: najlepsza rola męska – Adamowi Kruszewskiemu,
– w kategorii: debiut operowy – Annie Radziejewskiej.


W IV edycji Nagrody im. Andrzeja Hiolskiego nominowani zostali:

Kategoria najlepsza rola żeńska w sezonie 2001/2002:

  • Agnieszka Maciejewska, sopran, za rolę Amelii w Balu maskowym G. Verdiego (Opera na Zamku w Szczecinie)
  • Olga Pasiecznik, sopran, za rolę Melizandy w Peleasie i Melizandzie C. Debussy’ego (Teatr Wielki-Opera Narodowa)
  • Małgorzata Ratajczak, mezzosopran, za rolę Azuceny w Trubadurze G. Verdiego (Opera Nova w Bydgoszczy)
  • Joanna Woś, sopran, za rolę Elwiry w Purytanach V. Belliniego (Teatr Wielki w Łodzi)
  • Bożena Zawiślak-Dolny, mezzosopran, za rolę Czarownicy w Jasiu i Małgosi E. Humperdincka (Opera Krakowska)
  • Maria Zientek, sopran, za rolę Wenus w Tannhäuserze R. Wagnera (Opera Śląska w Bytomiu)

 

Kategoria najlepsza rola męska w sezonie 2001/2002:

  • Przemysław Firek, bas, za rolę Zbigniewa w Strasznym dworze S. Moniuszki (Opera Krakowska)
  • Tomasz Kuk, tenor, za rolę Stefana w Strasznym dworze S. Moniuszki (Opera Krakowska)
  • Mariusz Kwiecień, baryton, za rolę tytułową w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego (Teatr Wielki – Opera Narodowa)
  • Zbigniew Macias, baryton, za rolę tytułową w Falstaffie G. Verdiego (Teatr Wielki w Łodzi)
  • Janusz Ratajczak, tenor, za rolę Manrica w Trubadurze G. Verdiego (Opera Nova w Bydgoszczy)
  • Mikołaj Zalasiński, baryton, za rolę hrabiego Anckarströma w Balu maskowym G. Verdiego (Opera na Zamku w Szczecinie)

 

Kategoria najlepszy debiut operowy w sezonie 2001/2002:

  • Magdalena Barylak, mezzosopran, za rolę Matki w Jasiu i Małgosi E. Humperdincka (Opera Krakowska)
  • Joanna Horodko, sopran, za rolę Nannetty w Falstaffie G. Verdiego (Teatr Wielki w Łodzi)
  • Rafał Siwek, bas, za rolę Griemina w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego (Teatr Wielki – Opera Narodowa)
  • Adam Szerszeń, baryton, za rolę tytułową w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego (Opera Śląska w Bytomiu)
  • Marta Wyłomańska, sopran, za rolę Tatiany w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego (Warszawska Opera Kameralna)

 

Jury w składzie: Jacek Melchior (przewodniczący), Ewa ŁętowskaKrystyna Szostek-RadkowaJerzy MarchwińskiTadeusz StrugałaKrzysztof SkwierczyńskiKatarzyna Walkowska (sekretarz) przyznało Nagrodę imienia Andrzeja Hiolskiego:

– w kategorii: najlepsza rola żeńska – Oldze Pasiecznik (Oświadczenie Jerzego Marchwińskiego)
– w kategorii: najlepsza rola męska – Mariuszowi Kwietniowi
– w kategorii: debiut operowy – Marcie Wyłomańskiej

Nagrody za najlepszą rolę żeńską i debiut operowy zostaną wręczone 22 października 2004 w Warszawskiej Operze Kameralnej po spektaklu Rinalda G.F. Haendla.