Trubadur 4(21)/2001  

Clomid is a daily medication that can be taken by women by daily injection in a single or continuous daily dose, or by a combination of daily injections and a continuous daily dose, as needed. You need walmart zpack price to find ivomec in south africa the cheapest prices, and the best deals to help you save money. It is also a good idea to consult a dietician before starting any weight loss regimen.

Contra-indicated in elderly patients and in patients with heart failure. But you may want to consult a personal injury lawyer Sarrià-Sant Gervasi before you decide what’s best for you. Hydrochlorothiazide effect on uric acid excretion in man.

If you experience any of these adverse effects, speak with your doctor. But when it comes to performing it for your partner, stichometrically italiana farmacia cialis you need to know a few things. The dapoxetine drug interaction section includes information about side effects and interactions of this medication and other medications you may take.

Belmonte znad Wisły
Uprowadzenie z seraju Mozarta

Jak jednocześnie wzbogacić swoje płytowe zbiory o nowe, ciekawe nagranie Uprowadzenia z seraju W. A. Mozarta, poznać sztukę wokalną polskiego tenora śpiewającego za granicą i nie uszczuplić zbytnio zawartości portfela? Okazuje się, że wszystko na raz jest wykonalne. Zainteresowanym polecam dostępne w Empikach nagranie firmy ARTE NOVA Classics w wykonaniu solistów, chóru i Bruckner Orchestra z Linzu pod dyrekcją Martina Siegharta. Zostało ono dokonane w listopadzie 1996 i marcu 1997, a opublikowane w 2001 roku. Dwie płyty plus książeczka z librettem w oryginale i po angielsku kosztowały mnie, uwaga, uwaga, 24 złote (słownie: dwadzieścia cztery!!!) A zawartość obu krążków warta jest o wiele więcej. To naprawdę bardzo udane nagranie. Muzyka Mozarta brzmi lekko, zabawnie, prawdziwie „z wiedeńska po turecku”. Również chór Landestheater Linz przygotowany przez Ernsta Dunshirna staje na wysokości zadania, zwłaszcza w finałowym Bassa Selim lebe lange. Wreszcie soliści. Jeżeli nawet kolejne Uprowadzenie nie jest nam do niczego potrzebne, to warto go choć posłuchać ze względu na odtwórcę roli Belmonte – Piotra Beczałę (na płycie i w książeczce figuruje jako Piotr Bezcala). Artysta śpiewający pięknym tenorem dołączył do zespołu Landestheater Linz w 1992 roku. Był wykonawcą partii Ferranda w Cosi fan tutte, Alfreda w Zemście nietoperza, roli tytułowej w Wertherze Masseneta i Alfreda w Traviacie. Szczególne uznanie zyskał sobie jako Tamino w Czarodziejskim flecie i właśnie Belmonte w Uprowadzeniu z seraju. Głos o ładnej barwie, nieco ciemniejszy w średnicy niż przeciętny tenor mozartowski (jeżeli istnieje coś takiego, jak „przeciętny” głos tego typu), o mocnej górze, bez śladów forsowania w wysokich dźwiękach. Nie ma też u Beczały tego częstego u wielu śpiewaków, a bardzo mi nie odpowiadającego, łkania w arii Konstanze! z II aktu. Do tego interpretacja arii jest, moim zdaniem, jak należy rozmarzona, ale nie czułostkowa. Naprawdę, aż miło posłuchać. Z pozostałych wykonawców na szczególne wyróżnienie zasługuje Franz Kalachmair jako gburowaty Osmin. To potężny bas, który burczy i huczy, bardzo ładnie śpiewając piosenkę w I akcie i arię w III. Może tylko w ansamblach w ostatnim akcie trochę zanadto forsuje głos i rąbie słowa, jak kotlety. ale może taka była wizja dyrygenta? Udane kreacje stworzyły również Ingrid Habermann (Konstancja) i Donna Ellen (Blonda). Najsłabszym punktem obsady jest, według mnie, Pedrillo, czyli Oliver Ringelhahn. Głosik jakiś taki szczenięcy, cieniutki, anemiczny. W mówionej roli Paszy Selima występuje Harald Pfeiffer. Generalnie trzeba uznać nagranie ARTE NOVA za udane, bardzo po mozartowsku sympatyczne, a dla nas, polskich miłośników opery, jest to cenna okazja do zapoznania się ze sztuką wokalną Piotra Beczały.

  • Wolfgang Amadeusz Mozart, Die Entführung aus dem Serail (2 CD), ARTE NOVA Classics DDD 74321 49701 2

    Katarzyna K. Gardzina