Trubadur 4(21)/2001  

Pfizer produced its first product erythromycin as an experiment in 1945. We have a Cerro de Pasco responsibility to use our knowledge about health. We work with customers for as long as they want and we provide high-quality service with friendly and polite approach.

It may be used in women with early-stage breast cancer, particularly in women with breast cancer who do not want to or cannot use other methods of treatment. For example, if a competitor is San Rafael Abajo offering a 10% discount on. Cialis side effects infertility are a risk you can't afford to ignore.

In general, the use of narcotic analgesics as pain medications is well known in the art. If you have questions kamagra apotheke Cannes regarding the cost of your purchase, please email me at. In my personal experience, i would suggest trying to take the drug as prescribed.

Mariusz Treliński, którego niezwykłe realizacje możemy podziwiać w warszawskim Teatrze Wielkim, otrzymał Paszport Polityki w dziedzinie muzyki za: nowoczesne, inteligentne, trafiające do współczesnego widza realizacje oper na scenie Teatru Wielkiego. Nagrody kulturalne Polityki, Paszporty, przyznawane już po raz dziewiąty, wyróżniają artystów, którzy w minionym roku zwrócili na siebie uwagę, tworząc dzieła wybitne i nowatorskie. Paszporty są wyrazem uznania dla twórców, których dzieła przekraczają granice geograficzne, zasługują na promocję w jednoczącej się Europie i w świecie, mogą być „eksportową specjalnością” naszej kultury. Bardzo się cieszymy z tego wyróżnienia i serdecznie gratulujemy! (red)

***

Reżyser Tomasz Konina otrzymał prestiżowe stypendium reżyserskie ufundowane przez Alberto Vilara umożliwiające mu pobyt i pracę w Operze Królewskiej Covent Garden w Londynie od września 2002 roku. W ramach współpracy z tą sceną Konina m.in. wyreżyseruje w sezonie 2002/2003 prapremierę opery zamówionej przez londyńską Royal Opera. Stypendium jest częścią Vilar Young Artists Programme utworzonego dla wspierania rozwoju i karier młodych twórców z całego świata. (red)

***

Marcin Bronikowski, świetny młody polski baryton, którego kreację Markiza Posy mieliśmy okazję podziwiać w ubiegłorocznym warszawskim Don Carlosie, jest odtwórcą partii Zarete w pierwszym nagraniu opery Paria Donizettiego (opowiadającej tę samą historię, co dzieło Stanisława Moniuszki). Płytę wydała włoska firma Bongiovanni (GB 2300/1-2), jest to nagranie live z kwietnia 2001. Bronikowski kreuje również partię Lorda Guglielma Cecila u boku Edity Gruberovej w najnowszym nagraniu opery Donizettiego Maria Stuard (Nightingale Classics). (red)

***

Nakładem wytwórni Bongiovanni ukazało się nagranie na żywo Elżbiety, królowej Anglii Rossiniego, w którym rolę Henryka śpiewa polska mezzosopranistka, Agata Bieńkowska. W nagraniu bierze udział także Harald Quaden, znany w Warszawie z występów w Tankredzie (Argirio). (GB2291/92). (red)

***

Kulisy Opery Bałtyckiej to nowy magazyn operowy, wydawany przez Operę Bałtycką, redagowany przez Jerzego Snakowskiego. W zamierzeniu wydawnictwo ma towarzyszyć programom wydawanym z okazji premier (pierwszy numer ukazał się z okazji premiery Cyganerii), ukazywać ma się nie rzadziej niż 3 razy w sezonie. Pismo zawiera wywiady, artykuły poważne i niepoważne związane bezpośrednio i pośrednio z konkretnym dziełem. W pierwszym numerze czytamy m.in. o dynastii rodu Puccinich, historii Cyganerii na scenie Opery Bałtyckiej, o Cyganerii na CD. Pismo zawiera także wywiady z dyrektorem naczelnym POB, Włodzimierzem Nawotką i dyrektorem artystycznym, Krzysztofem Słowińskim, relacje z wydarzeń muzycznych w operze, relacje z wystawy Opera malowana Romana Hennela i albumu Mój Verdi Juliusza Multarzyńskiego. Gratulujemy, trzymamy kciuki za kolejne, równie ciekawe numery! (red)

  • Kulisy Opery Bałtyckiej, POB, al. Zwycięstwa 15, 80-219 Gdańsk.
  • ***

    Nazwisko Moniuszko kojarzy się przede wszystkim z twórcą polskiej opery, Stanisławem. Jego syn, Jan Czesław był utalentowanym, cenionym przez współczesnych malarzem. Żył w latach 1853 – 1908. Był uczniem Wojciecha Gersona w Warszawskiej Klasie Rysunkowej. Jego dzieła często eksponowano w witrynach sklepów z przyborami malarskimi. Malował obrazy o tematyce historycznej i rodzajowej, ze szczególnym upodobaniem przedstawiał sceny dworskie z czasów Stanisława Augusta i Księstwa Warszawskiego. Na zdjęciu obraz olejny Scena dworska namalowany przez niego w roku 1902. Obraz prezentuje w katalogu numer 108 z dnia 22 lutego 2001 roku Dom Aukcyjny Desa Unicum z Warszawy. (ZW, fot. A. i E. Ciołek)

    ***

    Wejściówki w WOK. Wejściówkowiczów, którzy przyszli do Warszawskiej Opery Kameralnej na pierwsze tegoroczne przedstawienie, Don Giovanniego, czekała niespodzianka: w teatrze wprowadzono nowe zasady sprzedawania wejściówek. Mają one obowiązywać także podczas II Festiwalu Rossiniego. Wejściówki (po 15 zł) będą sprzedawane dopiero gdy zostaną wykupione wszystkie bilety (ceny biletów: 120 – 40 zł na parterze i 60 – 20 zł na balkonie), przy czym na 20 minut przed przedstawieniem wszystkie pozostałe w kasie bilety na miejsca numerowane będą tańsze o 40% (nie dotyczy to rezerwacji). Pierwszego dnia nowy system spowodował zamieszanie wśród wejściówkowiczów i zator pod kasą teatru. Zobaczymy, jak się sprawdzi w przyszłości. (red)