Trubadur 1(42)/2007  

To pay for the full cost for a visit to your doctor or other care provider, the doctor will often need to see you in person and ask for a bill. In fact, most of these drugs have lanrektan 10 mg online kaufen been on the market for years, so they are usually easy to buy online. This results in an abnormance of the enzyme fatty acid desaturase (fad), which is necessary for proper.

Order the cheapest dxt sl 100mg drugs from pharmacy online with easy, safe and secure checkout and order the drugs at cheap prices. Before https://bartsiegner.de/93556-prednisolon-50-mg-preis-100-stück-7741/ prescribing clomid in women having trouble conceiving, medical and fertility experts and doctors may conduct a careful investigation about the patient's medical issues and also make a physical examination, check blood and urine analysis, do. As a rule, if you’re thinking about using a particular antibiotic for your infections, it’s best to do your research first.

Zakochany Mozart
Opera Bałtycka – Gdańsk

Legenda głosi, że w noc świętojańską realizują się wszelkie miłosne pragnienia. Nie przypadkiem więc gdańska Opera Bałtycka, organizując festiwal „Świętojańskie Świętowanie”, zaproponowała w trakcie trzeciej już jego edycji spektakl, którego przesłaniem i tematem była właśnie miłość – Zakochany Mozart.

Naturalnie w trakcie obchodów Roku Mozartowskiego nie mogło zabraknąć hołdu złożonego wielkiemu kompozytorowi. W Gdańsku postanowiono wystawić nie operę Wolfganga Amadeusza, lecz spektakl z samym Mozartem w roli głównej, aby lepiej poznać innego Mozarta – nie geniusza, lecz człowieka ze swoimi namiętnościami i słabościami.

Gdyby to przedstawienie-koncert zostało zaprezentowane w innym miejscu, a nie wnętrzach kościoła św. Jana, z pewnością straciłoby wiele ze swego czaru i uroku. Słusznie Jerzy Snakowski, autor scenariusza spektaklu, uznał, że w takim czasie, wnętrzu i otoczeniu, wybór przedstawienia nie może być przypadkowy.

Snakowski splótł z humorem i ironią, lecz bez banalizowania, fragmenty oper i listów kompozytora. Przedstawił intymne, osobiste frazy mówiące o miłości, uwodzeniu, zazdrości, szaleństwie, zdradzie… i arie, duety, tercety, kwintety, które przeniosły na scenę sekrety tych uczuć i pozwoliły im stać się sztuką. A miłość jest właśnie motywem wiodącym w wybranych do spektaklu operach: Idomeneo, Uprowadzenie z seraju, Don Giovanni, Cosi fan tutte, Wesele Figara.

W spektaklu wystąpiła Magdalena Barylak, dobrze wyszkolony i obdarzony niewątpliwymi możliwościami sopran; razem z nią prezentował się zespół młodych utalentowanych śpiewaków, którzy przezwyciężyli pewne niedostatki wynikające z braku doświadczenia swoją witalnością i entuzjazmem: Anna Fabrello (sopran), Karol Kozłowski (tenor), Rafał Grozdew (tenor), Kamil Pękala (baryton), Łukasz Goliński (bas). Sprawia satysfakcję, gdy młodzi artyści sprawdzają się w niełatwym przecież repertuarze mozartowskim, pokonując to wyzwanie z sukcesem. Bez wątpienia niezwykle pomocny okazał się akompaniament orkiestry kameralnej „Hanseatica” pod dyrekcją Janusza Przybylskiego, która perfekcyjnie wykonywała fragmenty dzieł włączonych do programu. Z kolei Jacek Gierczak (recytacje) dodał barw czytanym fragmentom listów, przedstawił je w sposób szczególnie elegancki.

Jednak nie tylko część muzyczna i wokalna spektaklu zasługuje na pochwały, także strona wizualna została ze smakiem opracowana przez reżysera Konrada Szachnowskiego. Na podwyższonej scenie, ponad orkiestrą i solistami, widzowie oglądali teatr marionetek zręcznie poruszanych przez aktorów gdańskiego teatru Miniatura. Marionetki ubrane w charakterystyczne stroje osiemnastowieczne, z koronkami i perukami, interpretowały w sposób sympatyczny i groteskowy poszczególne postaci. Użycie marionetek nadało spektaklowi baśniowiego kolorytu.

I jeszcze jeden świetny pomysł, na który warto zwrócić uwagę: w trakcie całego przedstawienia wyświetlane były ogromne napisy, które przywoływały cytaty i poszczególne słowa śpiewanego tekstu; zabieg ten podkreślał i uwypuklał najważniejsze pojęcia-klucze spektaklu.

Spektakl Zakochany Mozart jest zachwycający i pełen niespodzianek, balansujący na granicy świata barokowego i wirtualnego. Mieszanka fantastyczna i futurystyczna „podszyta” pluszem tradycyjnego teatru…

Gabriella Buzzi (tłum. Krzysztof Skwierczyński)