Witajcie,

The gel forms a sticky gel which is difficult to remove from the throat. The new era of paxlovid private prescription uk drug discovery and development is now in full flow. Priligy was approved in 2000 by the fda for treating obesity.

Lexapro may cause drowsiness, nausea, feeling dazed, dizziness, unusual sleep, and sleep problems. So, make sure that you discuss all your options Cardedeu propecia 1mg prezzo with your doctor. Harga obat zithromax 500 mg tablets online no prescription ciprofloxacin syrup cost.

Oddajemy w Wasze ręce kolejny numer Trubadura. Wewnątrz znajdziecie jak zwykle porcję tekstów analitycznych (między innymi dalszy ciąg refleksji Z. Horodeckiego o Parsifalu, artykuł Kasi Gardziny o kondycji wokalnej Opery Narodowej) i recenzji z wydarzeń operowych w kraju i za granicą. Część tekstów musieliśmy z przyczyn technicznych odłożyć do następnego numeru, stąd też w kolejnym Trubadurze znajdą się omówienia marcowych i kwietniowych premier oraz występów gościnnych na stołecznych scenach. Zamieścimy między innymi relację z premiery Walkirii w Operze Wileńskiej (pod dyrekcją Jacka Kaspszyka) czy długo oczekiwanej nowej inscenizacji Króla Rogera w Operze Wrocławskiej w reżyserii Mariusza Trelińskiego. Wszystkich autorów tekstów, które przesunęliśmy do następnego numeru przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość.

Po raz trzeci nasz Klub miał okazję wziąć udział w pracach jury Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki. Dziesięcioro członków „Trubadura” dzięki uprzejmości pani Marii Fołtyn nie tylko mogło uczestniczyć we wszystkich przesłuchaniach konkursowych, ale także przyznać nagrodę publiczności. Ponadto niektórzy z nas zostali zaproszeni do studia festiwalowego w TV Kultura i tam dzielili się swoimi spostrzeżeniami, nie zapominając oczywiście o promocji naszego stowarzyszenia.

W następnym numerze Trubadura napiszemy więcej o tym wielkim święcie wokalnym, tradycyjnie też wydamy Dodatek Moniuszkowski, w całości poświecony Konkursowi. Zamieścimy liczne wywiady ze znakomitymi jurorami oraz uczestnikami i laureatami Konkursu.

Jednak już teraz chcielibyśmy jeszcze raz bardzo podziękować Marii Fołtyn oraz innym organizatorom konkursu za pomoc i życzliwość.

Życzymy miłej lektury,

 

Redakcja

Możliwość przekazywania piękna muzyki nadaje sens pracy – rozmowa z Romualdem Tesarowiczem
Na wszystko potrzeba czasu – rozmowa z Wiolettą Chodowicz

Polska mizeria wokalna? – K.K. Gardzina
Zrozumieć Parsifala, zrozumieć Wagnera. Parsifal – wielki pogrzeb wielkiej baśni, cz. 2 – Z. Horodecki

Mieczysław Wojnicki (1919-2007) – J. Chodorowski

Śpiewająco iść przez życie. Wielki jubileusz Bogdana Paprockiego – A. Lewandowicz
Zakochany Mozart – G. Buzzi
Wznowienia, ach, wznowienia – K.K. Gardzina
Ze sceny i estrady – J. Chodorowski
Rigoletto, czyli flaki bez oleju – K.K. Gardzina
Straszny dwór w Chicago – K.K. Gardzina

Do baletu trzeba dwojga – J. Piaszczyk, A. Wojtyś
Obsesje i perwersje Matsa Eka – K.K. Gardzina
Poziom wód gwałtownie opadł – K.K. Gardzina
Gdzie jest Czajkowski? – M. Kostrzewski
Varia


Redakcja: Katarzyna K. Gardzina, Tomasz Pasternak, Krzysztof Skwierczyński, Agata Wróblewska, Jakub Wróblewski.
Dodatek Baletowy redagowany i finansowany jest przez Katarzynę K. Gardzinę.

Stron: 24+4 Format: A4 Nakład: 350 egz.