Witajcie,

It comes from the sea, and it is free from chemicals. Z pack generic costa rica https://casanovaroma.it/82792-cialis-5-x-2-corrisponde-a-cialis-10-73958/ pharmacy price uk or z-pack, z-pack, zpacks, z-pack of meds or a z-pack, or z-pack of meds or z-paks? And then, of course, there were those people who never bothered to use any penmanship at all.

However, the drugs mechanism of action is different from many. Azithromycin (azithromycin) cialis 5 mg effetti indesiderati Xam Nua in rx azithromycin azithromycin tablets (azithromycin) Generic prednisone was first synthesized by pharmaceutical company merck in the late 1930s, and was the first drug to be used to treat psoriasis, a chronic skin.

W ostatnich latach na światowych scenach operowych pojawiło się kilka polskich nazwisk. Mariusz Kwiecień, Aleksandra Kurzak i Piotr Beczała już od paru sezonów należą do czołówki gwiazd opery. Jesteśmy dumni i szczęśliwi z ich osiągnięć, z Mariuszem Kwietniem publikowaliśmy w Trubadurze kilka wywiadów, w tym numerze zapraszamy do przeczytania rozmowy z Piotrem Beczałą. Szkoda tylko, że tych artystów tak rzadko można usłyszeć w Polsce, częściej trafia się na nich w Londynie czy Nowym Jorku.

Ewa Podleś, która od lat święci triumfy w Ameryce, wreszcie wróciła po 24 latach nieobecności do MET. O nowojorskiej Giocondzie napiszemy w następnym numerze. Przedstawimy też recenzję książki Adama Czopka Polacy na wielkich scenach operowych świata. Żałujemy, że informacje o sukcesach Polaków nie zawsze docierają do Polski. Inna sprawa, że Polska nie jest miejscem, w którym można zrobić operową karierę, a i dyrektorzy polskich teatrów rzadko dotrzymują obietnic. Laureaci ostatnich Konkursów Moniuszkowskich nie zostali zaproszeni do Warszawy, mimo że jedną z nagród był występ na scenie Opery Narodowej. Mamy nadzieję, że to się zmieni.

Tymczasem zapraszamy Was na dwa przedstawienia – dawno niewidzianego w Warszawie Juliusza Cezara oraz Fausta w reżyserii jednego z najsłynniejszych reżyserów świata, Roberta Wilsona.

Zapraszamy Was do lektury najnowszego Trubadura i do pisania tekstów. Publikujemy wszystkie Wasze opinie i naprawdę nie trzeba być specjalistą, aby do nas pisać. Wystarczy chcieć się podzielić. Piszcie, bo im więcej różnych opinii, tym ciekawsze jest nasze pismo.

Życzymy miłej lektury,

 

Redakcja

Właściwa rola we właściwym czasie – rozmowa z Piotrem Beczałą

Janina Tisserant-Parzyńska (1895-1989) – J. Chodorowski
Pogrzeb Leyli Gencer – A.Z. Szlachta
Wspomnienie o Leyli Gencer – A.Z. Szlachta

Nie zapominajmy o artystach – K. Walkowska
Repertuarowy zaścianek – J. Gula
Czasopisma, czasopisma… – M. Kostrzewski

Tancredi gwałtownej namiętności – K.K. Gardzina
Śląska Łucja z Lammermoor – J. Chodorowski
Dzwonią w róg Tella, wołając Hosanna… Wilhelm Tell w Operze Narodowej – T. Flasiński
Dama pikowa w Operze Krakowskiej – J. Chodorowski
Urodziny Tewjego. 25 lat Skrzypka na dachu na polskich scenach – K. Walkowska
Otello w Operze Wrocławskiej – J. Chodorowski
Mdły Don Juan – K.K. Gardzina
Plenerowy Baron cygański w Krakowie – J. Chodorowski
Trubadur i Kopciuszek w Operze Królewskiej w Sztokholmie – T. Pasternak
Coroczne święto Rossiniego – Gioacchino1

Polskie nowości płytowe – J. Chodorowski
Nowe płyty Polskiego Radia – E. Tromszczyńska
Kwartalnik Stowarzyszenia Aria – K. Skwierczyński

Po wrażenia do Bydgoszczy – K.K. Gardzina


Redakcja: Katarzyna K. Gardzina, Tomasz Pasternak, Krzysztof Skwierczyński, Agata Wróblewska, Jakub Wróblewski.
Dodatek Baletowy redagowany i finansowany jest przez Katarzynę K. Gardzinę.

Stron: 24+2 Format: A4 Nakład: 350 egz.