Witajcie,

Sheila williams, phd, md, clinical professor of medicine university of california san francisco dr. These adverse reactions are not serious but can be minimized if you https://cartomanziaserenamantovani.it/17331-acquisto-viagra-in-italia-44746/ are aware of the potential risks. In this study, the doxycycline dosage was varied according to efficacy and side effects.

At that time, she had already been given a two-week course of oral prednisolone. Buy zithromax online in the Hayvoron cialis 5 mg come prenderlo united kingdom from uk online pharmacy. The medicines are manufactured by different companies, and it is important to verify the genuine drugs from other manufacturers.

Tym razem tylko 32 strony. Powód jest prosty – dostajemy od Was bardzo mało tekstów, a sami nie możemy być wszędzie i o wszystkim pisać. Na trubadurowej mapie operowej trudno dostrzec Poznań, Gdańsk, Bydgoszcz, Bytom, Szczecin; Wrocław wspominany jest tylko z okazji wielkich widowisk. Trubadur zawsze był rodzajem rozmowy w kręgu znajomych, miejscem dzielenia się wrażeniami, a rozmowa jest niemożliwa, kiedy są sami słuchacze.

Może zachętą do zabrania głosu będzie nowy dział, Flesz. W przeciwieństwie do recenzji i relacji, które – na ile to możliwe – zdają sprawę z całości wydarzenia, Flesz to migawki ze spektakli i koncertów, teksty skoncentrowane na jednym, zwracającym uwagę elemencie – jednej roli, także drugoplanowej, arii, scenie zbiorowej, fragmencie instrumentalnym, jednym aspekcie nagrania, to ulotne wspomnienie… Cierpienia prowincjonalnego melomana to obraz rynku płytowego z perspektywy Włocławka. Wydaje nam się, że temat dostępności nagrań operowych warto kontynuować – prosimy o relacje z innych części kraju.

23 kwietnia odbyło się spotkanie z Jerzym Artyszem – Profesor opowiadał o Victorii de Los Angeles i Renacie Tebaldi, słuchaliśmy razem historycznych nagrań wielkich śpiewaków. Relację z tego niezwykle interesującego spotkania, a także z wręczenia Mariuszowi Kwietniowi Nagrody im. Andrzeja Hiolskiego zamieścimy w następnym numerze.

 

Życzymy miłej lektury,
Zarząd i Redakcja

Cierpienia prowincjonalnego melomana – E. Śmiechowska

Paweł Lisicjan – J. Chodorowski
Marcello Viotti – A. Wróblewska

Katarzyna Ewald-Alemany – D. Gulczyńska

La Guerra R. Rosselliniego – K. Skwierczyński

Konkurs wokalny im. Iwony Borowickiej – J. Chodorowski
Festiwal nad Zatoką Gdańską – J. Matusiak
Straszny dwór Moniuszki w Operze Krakowskiej – J. Chodorowski
Warszawa, miasto muzyczne – K.K. Gardzina
Makbet obok nas – D. Pulik
Dama pikowa w La Monnaie – K. Skwierczyński
Warszawski Beethoven po raz drugi – K.K. Gardzina
Sex revolution w Staatsoper czyli najnowsza premiera Werthera – H. Sypniewski
Werther Masseneta i Norma Belliniego w Operze Wiedeńskiej – A. Kijak
Recitale wokalne w Filharmonii Narodowej – K.K. Gardzina
Europa daje się lubić czyli Oda do Europy w WOK – K.K. Gardzina
Cesarz Atlantydy w WOK – K. Skwierczyński
Opera Litewska w Warszawie – K.K. Gardzina

Tosca z Hasmik Papian – J. Piller
Ach, więc tak brzmi tenor… – A. Wróblewska

Fanfary na cześć Trelińskiego – J. Niedźwiedź
No, a gdzie te fanfary? – K. Skwierczyński

The Cambridge Companion to… Verdi – J. Bukowińska
Wspomnienia Macieja Wójcickiego – lekarza i śpiewaka – J. Chodorowski
Polskie nowości płytowe – J. Chodorowski

Varia

Brzmienie braw leczy wszystkie rany – rozmowa z Aleksandrą Piotrowską i Sebastianem Soleckim
Trzech panów w łódce – K.K. Gardzina
NDT znów w Polsce – K.K. Gardzina
Dwieście córek – K.K. Gardzina
30 lat Szkoły Baletowej w Łodzi – K.K. Gardzina


Redakcja: Katarzyna K. Gardzina, Tomasz Pasternak, Krzysztof Skwierczyński, Katarzyna Walkowska, Agata Wróblewska, Jakub Wróblewski.
Dodatek Baletowy redagowany i finansowany jest przez Katarzynę K. Gardzinę.

Stron: 32+4 Format: A4 Nakład: 350 egz.