Witajcie,

In the case where you wish to order the drug through another pharmacy, you should be sure that the product you order comes from a reputable and authorized company and has a valid expiry date. Prednisone is used in eye drops, https://techmediahub.com/category/tricks-how-tos/ eye ointments, and ointments. Doxin was used to treat people with chronic constipation (colon or rectal dysfunction) and bloating and also other conditions.

You will see that it is very important for you to understand and comprehend how you are feeling, the symptoms that you are feeling. What is the price of amoxicillin promethazine codeine goodrx for cats, dogs, and humans? The first two days are a little different, and the first couple of times are the easiest, but you may feel like your heart is racing and your legs are weak after the second couple.

This may include nausea, vomiting, dizziness, and diarrhea. The online pharmacy industry is expanding and it is doing so Yāval to benefit women and small business owners. The word “cure” always brings up thoughts of people going through horrible surgeries to try to get their life back.

Nowy Trubadur jest znowu obszerniejszy! Jak zwykle napłynęło do nas bardzo dużo tekstów, wiosna 2002 była też bardzo obfita w wydarzenia muzyczne (m. in. kilka inscenizacji Eugeniusza Oniegina, polska prapremiera Peleasa i Melizandy, Fidelio w Poznaniu, Purytanie, José van Dam i Rycerskość wieśniacza w Łodzi, Trubadur w Bydgoszczy, Bal maskowy w Szczecinie). Jest to dla nas powód do radości. Mamy nadzieję, że finansowo „Trubadur” sobie poradzi – numer 23. to już 48 stron pisma. W przyszłości jednak, ze względów finansowych, chcemy utrzymać objętość numeru na poziomie 44 stron. W pierwszej kolejności staramy się zamieszczać teksty do rubryki Relacje, Wydarzenia, jednak nie wszystkie teksty zmieściły się do obecnego, rozszerzonego numeru.

W tym numerze przedstawiamy aż 6 wywiadów! Kontynuujemy nasz cykl rozmów z szefami polskich oper, zamieszczamy wywiad z dyrektorem Teatru Wielkiego w Poznaniu, Sławomirem Pietrasem. Zapraszamy też do lektury rozmów z młodymi bohaterami polskiej prapremiery Peleasa i Melizandy (wywiad z Olgą Pasiecznik, śpiewającą w pierwszych spektaklach opery, zamieściliśmy w nr 4(13)/1999 Trubadura). W powakacyjnym Trubadurze przeczytacie z kolei rozmowę z Fiorenzą Cossotto.

Chcemy włączyć się w obchody 100-lecia urodzin Jana Kiepury i uczcić Rok Jana Kiepury w Polsce – przygotowaliśmy 12 stronicowy Dodatek Kiepurowski.

Na początku maja odbyło się wspaniałe spotkanie w Krakowie. W tym kształcie nie byłoby ono możliwe, gdyby nie życzliwość naszych wspaniałych gości – śpiewaków, Opery i Operetki w Krakowie, Radia Małopolska. Dziękujemy też sponsorowi, firmie Handlowo – Usługowej JUDYTA, która przekazała na potrzeby Klubu aż 1000 złotych! Serdecznie dziękujemy!

Nasza wyprawa do Łodzi na Purytanów była w ostatniej chwili zagrożona. Planowaliśmy wyprawę wynajętym autokarem dla 22 osób, z których duża część w ostatniej chwili się wycofała, czasem nawet nie uprzedzając organizatorów. Klub musiał ponieść koszty rezygnacji z autokaru. Dlatego bardzo prosimy Klubowiczow, by zgłaszając swój udział w imprezach organizowanych przez „Trubadura” robili to po przemyśleniu, a w razie konieczności rezygnacji jak najszybciej powiadamiali o tym osoby odpowiedzialne za dana imprezę. Ułatwi to nam organizację następnych wypraw.

W Warszawskiej Operze Kameralnej dostaliśmy zgodę na możliwość zakupu wejściówek na XII Festiwal Mozartowski we wcześniejszym terminie po okazaniu legitymacji klubowej. Bardzo dziękujemy za życzliwość!

Do tego numeru Trubadura dołączamy nowe legitymacje członkowskie na sezon 2002/2003. Wystąpiliśmy już do Dyrektorów polskich teatrów operowych z prośbą o przedłużenie przyznanych nam w poprzednim sezonie zniżek. Czekamy na odpowiedzi, o przyznanych zniżkach poinformujemy w następnym numerze.

W poprzednim numerze Trubadura wyjątkowo rozszalał się chochlik drukarski (może dlatego, że numer kończyliśmy tuż przed 1 kwietnia?) Na str. 15 w tekście Verdi, Domingo The tenor arias podpis pod zdjęciem powinien brzmieć Gustavo w „Balu maskowym”, przypomniana w Trzech pożegnaniach na str. 26 data premiery Falstaffa Verdiego to oczywiście rok 1894, natomiast na str. 42 poprawna forma nazwiska przedstawiciela Pomaton-EMI to Adam Ślesik (nie Stesik). Pana Adama Ślesika, Autorów i Czytelników serdecznie przepraszamy.

Wakacje to dla większości z nas okres odpoczynku i krótkiego, niestety, urlopu. Świat operowy żyje w tym czasie festiwalami – opiszcie nam swoje wrażenia, jeśli uda Wam się odwiedzić jakiś festiwal operowy.

Życzymy muzycznych wakacji i miłej lektury,

Redakcja

Drugie krakowskie spotkanie „Trubadura” – T. Pasternak

Dyrektor polskich teatrów operowych – Rozmowa ze Sławomirem Pietrasem
Technika jest bazą wszystkiego – Rozmowa z Salvatore Fisichellą
Uwielbiam muzykę oratoryjną – Rozmowa z Piotrem Nowackim
Trafiłam na swoją pasję! – Rozmowa z Anną Karasińską
Interesuje mnie zespolenie śpiewu i gry aktorskiej – Rozmowa z Andrzejem Witlewskim
Rola Peleasa była dla mnie wejściem w siebie – Rozmowa z Mariuszem Godlewskim

Traviata – intrygujący portret kobiety – D. Sowa

Martha Mödl – J. Chodorowski
Agencja Artystyczna Syrinx – Kotliński – D. Gulczyńska

Wagner, Love duets, Scenes from the Ring – J. Bukowińska
Nagrania płytowe Urszuli Kryger – J. Chodorowski

Kwadrygi operowe – T. Pasternak
Kwadryga Teatru Wielkiego – A. Kłopocka

Przed premierą Oniegina w TW – K. Walkowska
Oniegin według Trelińskiego – K.K. Gardzina
Magnetyzm Trelińskiego – T. Flasiński
Eugeniusz Oniegin w WOK – K.K. Gardzina
Warszawski Cyrk Kameralny – K. Skwierczyński
O słuchu i wzroku reżysera operowego – M. Szydłowski
Przed premierą Peleasa i Melizandy w TW – K.K. Gardzina
Peleas i Melizanda w Operze Narodowej – K. Skwierczyński
Zjawiskowy Peleas w TW – A. Kijak
Fidelio o miłości. Otwarcie II Festiwalu Hoffmannowskiego w Poznaniu – K. Skwierczyński
Kobieta – która – kocha. Fidelio w Poznaniu – A. Bogońska
Trzy Bale… w Szczecinie – H. Drabek
José van Dam w Łodzi – D. Pulik
José van Dam w łódzkim TW – B. Pardo
Cyrulik sewilski w Gliwicach – J. Chodorowski
Benefis Zbigniewa Maciasa – K. Walkowska
Muzyczna wiosna w Mediolanie, Tesynie i Lugano – A.Z. Szlachta
Purytanie w Łodzi – D. Pulik
Verdi i Monteverdi w Operze Bawarskiej – A. Kijak
Włosi w Łodzi – D. Gulczyńska
Legenda i gwiazda – D. Pulik
Bohater wieczoru – Tomasz Kuk – K. Wolińska
Aida w Aspendos – T. Pasternak, K. Skwierczyński

Bogna Sokorska
Eugeniusz Skoczylas

Varia

Kamerton
Wyszukiwarka na stronach „Trubadura”

Dodatek baletowy – red. K.K. Gardzina (format .PDF)


Redakcja: Katarzyna K. Gardzina, Tomasz Pasternak, Krzysztof Skwierczyński, Agata Wróblewska, Jakub Wróblewski.

Stron: 48 Format: A4 Nakład: 320 egz.